Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#185 Onnatuurlijke dood

Figuurlijk geslacht zijn klandizie omgebracht Sterfhuisconstructie Hij die neus had voor zaakjes kreeg daar het lid op en stierf

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Levina Jij hebt wel een tanka geschreven qua lettergrepen maar qua inhoud is het meer een limerick... Dat kan natuurlijk ook, maar dan wordt het geen tanka. Een tanka heeft altijd de eerste drie regels een natuurboservatie, daarna zou je dan jouw gedachte kunnen plaatsen. Maar misschien wilde je liever een limerick?! Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Levina Jij hebt wel een tanka geschreven qua lettergrepen maar qua inhoud is het meer een limerick... Dat kan natuurlijk ook, maar dan wordt het geen tanka. Een tanka heeft altijd de eerste drie regels een natuurboservatie, daarna zou je dan jouw gedachte kunnen plaatsen. Maar misschien wilde je liever een limerick?! Schrijf ze, Greetje Kruidhof
Beste Greetje, Mijn excuses, ik heb al eerder aangegeven dat ik veelal niet de juiste regels volg. Mag ik dit dichterlijke vrijheid noemen? Maar ik heb een nieuwe poging gedaan. En neen, dit zou ik beslist niet willen scharen onder een limerick. Wel mijn lievelingen. En dus ook geen Tanka ...

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is een mooie hak op Nederland -vlees(vr)eetland , mag ik aannemen? (de vleescultuur?) O nee, figuurlijk geslacht in plaats van letterlijk. Sorry. Dan ben ik even abuis. (Waar gaat het wel om?) Ik zie er geen natuurbeschrijving in, maar vind hem wel erg gevat!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is een mooie hak op Nederland -vlees(vr)eetland , mag ik aannemen? (de vleescultuur?) O nee, figuurlijk geslacht in plaats van letterlijk. Sorry. Dan ben ik even abuis. (Waar gaat het wel om?) Ik zie er geen natuurbeschrijving in, maar vind hem wel erg gevat!
Ha Edith, Je hebt helemaal gelijk dat het geen natuurbeschrijving is. Ik wil zeker nog een mooie en lieve natuurbeschrijving maken. Maar toen ik de opdracht las, kroop het bloed ineens waar het niet gaan kon. Nogmaals mijn excuses aan de schrijfcoach, want ik vind de opdracht prachtig. Ik ben gewoon een rare ... Ik geef een hint: 'Denk aan De Neus.'

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Levina, ... toen ik het woord: Sterfhuisconstructie las moest ik denken aan die meneer van de VVD. Het lid op de neus krijgen en sterven. Wel een beetje natuur maar dan anders. ;)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Levina, Hier zit een neusje aan! Leuk gedaan.
Ha DarkValley Ha, ha, zeg hier maar echt DE neus. Dank voor je leuke reactie.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Levina, ... toen ik het woord: Sterfhuisconstructie las moest ik denken aan die meneer van de VVD. Het lid op de neus krijgen en sterven. Wel een beetje natuur maar dan anders. ;)
Ha Riny, Ja, ook dat zou nog kunnen. Hier staat mijn neus ook wel naar, ha ha.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, die neus, die zette mij wel op het juiste spoor. Geen echte tanka maar hoe raak en ingenieus geformuleerd
Ha Cora, Ja, ik ben me bewust dat dit geheel een andere natuurbeschouwing is, maar ineens ging mijn natuur kriebelen, vooral mijn neus, ha ha.