Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#185 Mijn tanka kladblok

tikken tegen raam fladderende vleugeltop pikken pindadop winterkou drijft zwarte kauw deken trek ik op mijn kop de wind waait westwaarts regendruppels op het dak druppel valt in pan de regen houdt me wakker over loopt de volle pan vlinders zoeken zon werkbijen zoeken nectar muggen zoeken bloed de mens is wat er toe doet alleen doet hij het nooit goed horzel steekt het paard het paard springt weg in galop de vlieg blijft er op ik voel de pijn van het paard al ben ik niet zo behaard zonnegloed daalt neer vast staat het verkeer politie rijdt in het rond hoor het blaffen van een hond mijn maag knort achter het stuur de bladeren ontspruiten luizen poepen op ruiten het zicht wordt gewist mijn heldere blik verstoord ’t is schande, ongehoord spelen met woorden tanka ranka slanka mis wat dan ook een tanka is mijn talent sterft wisse dood dichter verdient geen droog brood ik kom niet verder sinterklaas en zwarte piet kenden tanka niet rijmelarij hoort erbij met echte dichters aan zij

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste PeterFD, jij hebt er echt heel veel geschreven. Leuk om te zien! Ik kies even degene die ik het beste vindt, dat is de tweede. Daar heb je in de eerste drie regels echt alleen de natuur beschreven, en alles wat je zegt kun je ook echt zien (zelfs de wind die naar het westen waait, dat zie je aan de bomen, toch?). Daarna komt een mooie overgang naar de 'ik' en een slotregel die je dubbel op kunt vatten, letterlijk en/of figuurlijk. Mooi gedaan. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
het werkt aanstekelijk memo's, mijn agenda, teksten, overal zit ik te tellen 5 7 5 7 7

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie weet wat die getallencombinatie jou nog op zal leveren voor je numerologie-analyse!

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Edith: misschien is het mijn gevoeligheid voor getallen 5 = creatieve energie 7 = wijsheid mooie cijfers voor een tanka Ton: ik heb even freewriting gegoocheld, klopt: ik heb gewoon alles opgeschreven wat me inviel en ingediend onder de titel kladblok

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha, je hebt je lekker uitgeleefd Peter. Eén zin pakte me helemaal: winterkou drijft zwarte kauw Prachtig.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtilde: tijdens het neerpennen keek ik naar de kauwtjes die proberen uit het vetpotje te eten en door de wind alle kanten uitwaaien, de koude drijft ze naar deze energiebron blij dat het je raakte Peter

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny: ook vanachter de denkbeeldige geraniums (waar het nog te vroeg voor is) waait de natuur voorbij

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Peter, Gelukkig ben ik niet de enige met tankakoorts. Erg leuk gedaan. De tweede vind ik erg mooi en de een-na-laatste zo leuk. De rap-tanka. Je hebt me aangestoken hiermee, die ga ik ook proberen.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Peter, een tanka-feestje, wat leuk! Vaststaand verkeer, dat is ook een natuurverschijnsel ... Van de rest werd ik wel heel vrolijk.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jeetje wat een hoop tanka's bij elkaar. De tweede tanka (de wind waait westwaarts) en over de vlinders vind ik het mooiste. Je krijgt er inspiratie van.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijfgraag72: misschien was het een vorm van luiheid om niet zelfkritisch te selecteren, die jij noemt vind ik ook geslaagd