Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#185 Tanka-drieluik

Stadstanka Uit de zijstraat schiet een wagen met blauw zwaailicht en met sirene. Ik schrik me echt te pletter en weet nog net te remmen. Tuintanka Op je bolle rug een oranje-rode glans met zwarte stippen. Eet lekker de luizen op van de knoppen van mijn roos. Monstertanka Schelpen en drijfhout, zilte lucht en vliegend schuim, strand, zee en branding. Heerlijk lopen met mijn lief ‘Apport!’ Bello haalt de bal.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Greetje Kruidhof; ik kende deze dichtvorm nog niet, na lezing van jouw tips moest ik er even inkomen. En als stadsmens werd het een aanloop naar de natuur; van het stadsverkeer, via mijn tuin naar het strand bij Monster, waar wij onze hond vaak laten uitrazen. Dus vandaar een drieluik. Leuke opdracht, Greetje! Dankjewel.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Ton Je bent op dreef vanavond! Leuke evolutie bij je drie tanka's. Je tweede tanka vind ik de beste. Bij de derde treffen me vooral de eerste drie regels. :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, Je derde tanbka vind ik het beste. Je hebt hier de natuur beschreven en daarna wat het met je doet in een verassende wending met de hond. Leuk om te lezen!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker bezig! Leuk, die keuze van 3 verschillende situaties. Als schrijver "moet" je gewoon de vrijheid nemen om een opdracht lekker ruim te interpreteren, vind ik :nod: Eerst kon ik de titel van de 3e tanka niet plaatsen, maar daarna las ik je reactie aan Greetje. Helder! (maar niet Den :D )

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Ton, en alsnog de natuur hier, zonder de mens! Ik vind het mooi dat je ook de stad gebruikt als natuur, dat kan goed omdat het los van mensen staat. En dat maakt het ook origineel. Dank voor alle tanka's, Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, hartelijk dank voor je reactie. Jazeker, ik was lekker bezig; zat lekker in een flow. En heerlijk, die ongehoorzaamheid (eh... ruime interpretatie), nietwaar? Vwb het strand; Scheveningen is veruit het bekendste, maar Monster heeft ook een geweldig mooi strand, waar we heerlijk met ons hondje kunnen wandelen. We gaan daar ook wel, vlak vóór de duinen, naar een omheinde dijk; een echt hondengebied.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Greetje, je maakt me blij met je complimenten, dankjewel. Ik vond het een heerlijke opdracht, die uitnodigt om na enige contemplatie lekker los te gaan. Daar genoot ik van!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marceline, een fijner compliment kun je mij niet geven, dan dat je mijn stijl herkent. Super bedankt hiervoor, zo ga ik heerlijk het weekend in!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Edwin, Dankjewel voor je reactie. Ben het grotendeels met je eens; alleen de stormachtige dag op het strand wordt niet meer dan een stormachtig uurtje, met deze temperaturen... :)

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Ton, de eerste twee tanka's zijn fijn om te lezen en dan komt die derde. Die raakt meteen diep van binnen en dan krijg ik zin om die in te lijsten en de andere twee te vergeten :) Dat ligt aan de omgeving vermoed ik, daar liggen ook mijn voetstappen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heerlijk drieluik, Ton. Vooral de derde nam me mee. Hoewel ik ook de titel niet snapte totdat ik de reactie(s) las. Met plezier gelezen en ik deel je mening dat dit een bijzonder leuke opdracht is.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anton, hartelijk dank voor je reactie. Dat schudden... lijkt maar zo, in werkelijkheid: bloed, zweet en tranen, en dan pas echt iets als er ook inspiratie bij komt. :)

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, hartelijk dank voor je reactie! En ja, over die opdracht zijn we het wel eens! Ik weet niet of ik al je tanka's heb gezien, maar jij was ook goed op dreef! :)