Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 185 onze kat

Onze kater in de zon snorharen trillen ogen glanzen merel in zijn klauw haalt de avond niet

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Wilfred Mooie beschrijving van een rauwe werkelijkheid. Maar niet met het ritme van een tanka?

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Wilfred, inderdaad, zoals Jan zegt; een rauwe werkelijkheid! En ik dacht zelf aan een andere verdeling van lettergrepen; 5-7-5-7-7.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeker natuur maar zoals aangegeven niet met de regels. De laatste strove heel subtiel wat het met je als mens doet. Leuk dat je dat aan de lezer over laat.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wilfred, mooie beschrijving van dit stukje natuur. Kort en krachtig. Als je dit op een of andere manier aanpast qua ritme (inderdaad 5-7-5 7-7) dan is het helemaal top!

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste WilfredBreda, Die kater zie ik voor me, met die snorharen. Mooi dat je de natuur zo dichtbij huis gehouden hebt. En arme merel... Mocht je nog willen schaven de lettergrepen komen (nog) niet overeen met een tanka, zoals Karinska al noemt. De witregel mag weg, en misschien lukt het je wel om het woord 'onze' eruit te halen en toch op de lettergrepen uit te komen?! 'Onze' wijst teveel naar een persoon voor deze eerste drie regels van natuurbeschrijving, vandaar. Schrijf ze, Greetje Kruidhof