Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#184 Een moment om nooit te vergeten

Nog een paar minuten, dan is het mijn beurt. Ik voel even aan mijn strapless jurk. Hij zit nog stevig. De rits is kapot, maar Larissa heeft hem met een veiligheidsspeld vastgezet. Mijn lange haren vallen er overheen dus je ziet er gelukkig niets van. We zijn maanden bezig geweest met de voorbereiding. Dit maak je maar één keer in je leven mee, dus er mocht natuurlijk niets aan het toeval worden overgelaten. Gisteren hebben we alles nog eens van minuut tot minuut doorgenomen. Tot nu toe verloopt alles volgens planning, op een paar kleinigheidjes na. Met wat improvisatie hebben we het steeds weten op te vangen. Nu. Larissa steekt haar duim naar me op. Het zweet staat in mijn handen en ik haal nog een keer diep adem. Nienke zet de melodie van ‘daar komt de bruid’ in op haar trompet, en ik loop met knikkende knieën naar het altaar. Jammer dat het Koen is die daar op mij staat te wachten, en niet Lars. Dat zou nét wat leuker zijn geweest. Maar Lars werd ziek. Met mijn ogen zoek ik papa en mama tussen alle mensen in de zaal. Ze kijken trots. Ik voel hoe mijn gezicht begint te gloeien en roep mezelf tot de orde. Het is nog niet afgelopen, concentratie! Na het jawoord valt de spanning weg. Iedereen in de zaal begint te klappen en te praten. Terwijl we buigen naar het publiek voel ik hoe er iets losschiet op mijn rug. Ik kan mijn jurk nog net vastgrijpen en ren struikelend het podium af. De musical in groep 8 van juf Larissa – een moment om nooit te vergeten.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nerine Heel leuk gevonden! Pas bij de buiging voor het publiek had ik het door. Toffe, verrassende wending! Zeer graag gelezen! Kleine opmerking: ik zou "De rits is kapot" zetten in de eerste alinea. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nerine: ik zie je in gedachten lachen tijdens het schrijven, hoe je ons bij de neus gaat nemen. Geslaagd! Ik mocht me er niet mee bemoeien natuurlijk, maar heb toch even laten weten dat strapless mij geen goed idee leek, en gelukkig werd het een boothals, alles binnenboord er staat ergens de ipv te lekker verhaal om de dag mee te beginnen, dank je wel

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
#Jan: Dank voor je compliment en feedback. Je hebt gelijk, ik heb het aangepast. #Peter: Dat strapless zou ik zelf ook nooit doen, maar ja bij zoiets ben je afhankelijk van wat je kunt lenen hè ;) . Ik moest 3x lezen voordat ik mijn tikfoutje zag :o bedankt voor de tip! #Levina: dankjewel!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nerine, Leuk, origineel, verrassend. Lief ook. Ik zie het helemaal voor me, maar wel pas nadat ik het hele verhaal had uitgelezen. ;)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nerine, wat een lief en vrolijk verhaal. Ik stonk erin omdat je eerst over Larissa schrijft en later Juf Larissa. Origineel! Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat zal de "ik" zich opgelaten hebben gevoeld! Heel komisch, met name de wending. Ik zie haar rennen. Zo grappig die typisch meisjesachtige gedachte, dat ze het jammer vindt, dat het Koen is die haar bruidegom moet voorstellen en niet de jongen die ze naast zich zou wensen. Heel leuk en vlot geschreven weer.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nerine, wat een leuk verhaal, waarvan het mij pas later duidelijk wordt wat de setting is. Heel knap! Ik wist eerst niet wat ik ervan moest denken toen je schreef dat het niet Lars maar Koen was... Dat betekent dat je mij als lezer toch maar mooi a. hebt meegenomen in je verhaal; ik zat er helemaal in b. hebt beetgenomen, het was niet wat het leek! Graag gelezen!