Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#183 Het feest

Gekozen woord: afvaldumpingen Met een zwaai zet Steef de laatste doos rommel op de aanhangwagen en wist het zweet van zijn voorhoofd. Nu snel naar de milieustraat en dan alles klaarzetten voor het feest. Hij probeert de kriebels in zijn buik te negeren als hij denkt aan vanavond. Zij zal er ook zijn. Zal ze hem nu eindelijk zien staan? Luid meezingend met de radio draait hij het terrein van de milieustraat op. Meestal staat er een lange rij auto’s, maar deze keer is hij de enige. Met een glimlach op zijn gezicht rijdt hij door tot aan de slagboom, als er een nors kijkende man op hem afstapt. ‘Helaas meneer, wij gaan nu sluiten.' ‘Wat? Man, het is pas vier uur! Ik kan hier toch zeker tot vijf uur terecht!’ ‘Sorry meneer, op zaterdag sluiten wij om vier uur. Maandagochtend bent u de eerste.' Steef knijpt zo hard in zijn stuur dat zijn knokkels er wit van worden. Binnensmonds scheldend keert hij de auto en rijdt met piepende banden weg. Van zijn vrolijkheid is niets meer over. Even verderop draait hij een bospad in. De lege aanhangwagen levert hij later netjes af bij het tankstation, waar hij hem gehuurd had. Die avond ziet de woonkamer er gezellig uit. Er klinkt sfeervolle muziek en de hapjes staan klaar. Af en toe kijkt Steef zenuwachtig op de klok. Steeds als de bel gaat, voelt hij hoe zijn hart een sprongetje maakt. Het is inmiddels al aardig vol in de kamer, maar zij is er nog niet. Hij doet de deur open voor twee vrienden. ‘Gefeliciteerd met je verjaardag Steef! Alles goed? O ja, Janine kan trouwens toch niet komen vanavond. Ze is opgeroepen voor werk, een af andere malloot had een lading afval in het bos gedumpt.'

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Nerine, Leuk verhaal met een originele invalshoek. Probeer de dialogen op een nieuwe regel te beginnen. Dat vergroot de leesbaarheid en staat strakker. succes.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nerine, Welkom op het SOL-forum. Ik vind dit ook een leuk verhaal. Het einde zag ik niet aankomen. Dat is een goed teken, want je verrast mij als lezer. :thumbsup: Verder ben ik het eens met de feedback van Wilfred.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nerine, ik zie het voorval voor me. Dat betekent goed geschreven. En de mensen zijn streng bij de milieustraat! Leuk dat je mee schrijft en je hebt al goede raad gekregen hierboven. Fijn weekend, ik kom graag weer lezen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nerine: zo herkenbaar. Onze afvalstraat (gem. Zeevang) kreeg prijs afval scheiden van de provincie N-H. Slechts 2 uur per dag geopend, lastig hoor, maar altijd gezellig, je ziet er bekenden, tijd voor een praatje en nuttige tips. Leuk verhaal. Pech aan het einde. Goede vangst toegewenst bij het volgende feest.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nerine, ... schitterend! Je had me in je greep, er zou iets moeten gebeuren. Maar wat, even later schoot ik hardop in de lach.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie feedback, Wilfred, Ton, Marie, Peter en Riny! Wilfred, ik heb de dialogen op een aparte regel gezet. Ik had er nog niet over nagedacht wat een verschil dat maakt, maar ik zie het nu ook. Bedankt voor de tip! Ik heb ook nog een woord aangepast, ik zag ineens dat er in twee op elkaar volgende zinnen het woord 'gezellig' stond. Ik ben heel blij met jullie reacties. Maar Riny, het ging niet over mijzelf hoor!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Slecht van jou, Nerine om het afval in het bos te dumpen. (Ik zou de aanhalingstekens achter de punt zetten en van 2 twee maken. Gooi de rommel maar ergens anders neer. Nee, niet hier.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi neergezet, met een wending waarbij hp zich de haren uit het hoofd moet trekken. Hij kende haar nog niet voldoende om te weten welk werk ze deed ... jammer voor hem. Een hele leuke!

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja en Marlie, bedankt voor jullie reactie. Ik heb de aanhalingstekens nu achter de punt gezet op advies van Tja, maar kan iemand mij vertellen waar ik uitleg kan vinden over deze interpunctieregels? Ik kan me in elk geval niet meer herinneren wat ik hierover op school heb geleerd... En Riny, ik zie dat ik mijn opmerking per ongeluk aan de verkeerde had gericht. Hij was voor Peter bedoeld, omdat hij me een goede vangst wenst voor het volgende feest. Nou ja doet er niet toe, Peter maakte ongetwijfeld ook maar een grapje.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nerine, Probeer rechtsboven in de zoekfunctie of google ELDA regel. Eerst Leestekens, Dan Aanhalingstekens.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel Marlie. Ik had het al geprobeerd met de zoekterm 'interpunctie', maar daarmee lukte het niet. Nu wel. En dan ziet het er ineens gek uit dat er na 'interpunctie' wél eerst een aanhalingsteken staat en daarna pas de komma. Klopt mijn redenatie dat het in bovenstaande zin zo hoort omdat het geen uitspraak van iemand is?

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kostelijk! Hoe anti-milieubewust van mij ook, ik verslikte mij even in een slok koffie bij je laatste alinea! Alleen, wat voor werk doet zijn uitverkorene? Boswachter? Milieu-ambtenaar bij gemeente? Je kunt erg leuk schrijven!!! En ja, zo gaat dat in het leven: het loopt altijd anders dan je hoopt en verwacht.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hihi, wat een geinig verhaal. Hoewel het woord dat je gekozen had zoiets deed vermoeden, bleef het verhaal verrassend. Goed de wil van de personage dwingend laten zijn.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ janlaceur, bedankt voor je tip! @ Edith, ik had zelf aan boswachter gedacht (omdat het krantenbericht daar over ging), maar het staat je natuurlijk vrij om het anders in te vullen. Allen bedankt voor de feedback!