Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#180 winnen - Kermis

Meteen nadat ik ‘ja’ heb gezegd heb ik al weer spijt. Jochem stuitert door de kamer, springt op de bank en tettert aan één stuk door. ‘Waar gaan we eerst kijken? Mag ik ook in de draaimolen? Misschien koop ik wel een suikerspin. Of zou ik dan niet genoeg geld hebben voor het spookhuis? Ik hoop dat we Maarten tegenkomen. Of zal ik hem bellen? Ik wil eerst naar de botsauto’s!’ Gelukkig is er maar één keer per jaar kermis in het dorp. De vijf euro die Jochem mag uitgeven zijn vast zo weer op en dan kunnen we weer naar huis. Terwijl we de fietsen stevig vastleggen met een ketting, komt de herrie al op ons af. De geur van vette friet vermengd zich met die van zoete popcorn. Jochem trekt ongeduldig aan mijn mouw, want hij heeft een of ander snel ronddraaiend ding in het vizier. Het gegil van de inzittenden is dan ook niet te missen. Bij een kraam vol enorme knuffelberen blijft Jochem staan. Hij heeft nog één euro over. Te weinig om in nóg een attractie te kunnen, maar genoeg om een touwtje te mogen trekken. Ik probeer hem vergeefs uit te leggen dat de meeste prijzen kleiner zijn. Nou ja wat maakt het uit, op is op en dan kunnen we hier weg. Geconcentreerd kiest Jochem een touwtje uit en trekt er aan. Geen knuffel. Zelfs geen kleintje. Er zit alleen een briefje aan het touwtje. Ik zie hoe de lach van zijn gezicht verdwijnt en bereid me voor op een dramatische aftocht. Jochem rolt het briefje uit en geeft het aan de jongen van de kraam. Die werpt er een vluchtige blik op, pakt iets van onder de toonbank en zegt: ‘Gefeliciteerd jongen. Met deze strippenkaart mag je vanmiddag in 10 kermisattracties naar keuze’.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
leuk bedacht rond het thema winnen de sfeer van een beweeglijke, zeg maar stormachtige jongen wordt goed vastgehouden opvoedkundig de waarde van geld leren ik moest meteen denken aan ons dafje met kinderen op schoot bij toevallig tegenkomen van kermis ik zei: allemaal een riks, over een halfuur niks ik hoor dat nog steeds terug op verjaardagen: Oom Peter gaf ons allemaal een rijksdaalder en we mochten doen wat we wilden ik vond een schakel ontbreken tussen touwtje trekken en briefje ik neem aan dat Jochem slechts een briefje scoorde, dat niet kon lezen, aan de man gaf die hem daarop de knipkaart gaf suggestie: inlassen: Er zat alleen een briefje aan het touwtje.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Peter, Fijn dat je de moeite neemt om op mijn stukje te reageren, ik had het tenslotte te laat ingeleverd (ik had eerst een paar oefeningen voor mezelf gemaakt, voordat ik een profiel aanmaakte). Je hebt helemaal gelijk, er ontbrak een stukje. Ik heb je suggestie overgenomen. Gek dat ik er zelf zo makkelijk overheen gelezen heb. Bedankt voor je feedback!