Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 183 de regels van het spel

Jared Kushner krijgt geen clearing. De namen zijn gefingeerd. Brett Abbott zijn haastige voetstappen weerkaatsen door de stille gangen van het Witte Huis. Hij is laat en hoopt dat ze al niet zijn begonnen zonder hem. Hij slaat de hoek om en ziet Brandon, chef van staven al zitten, gebogen over zijn papieren. Voor de deur van de oval office staan twee mariniers in vol tenue. Abbott knikt haastig tegen de chef van staven en wil doorlopen. Tot zijn verbazing blijven de mariniers voor de deur staan. Met een ondoorgrondelijk gezicht kijken ze recht voor zich uit. Brandon blijft gebogen over zijn papieren.' Het spijt me, maar u heeft geen clearance meer.' Abbott hapt naar adem.'Waar heb je het over, man. Ik moet naar binnen, ze wachten op me.' Brandon staat langzaam op en kijkt hem ijzig aan.' Ik moet u verzoeken het Witte Huis te verlaten.' 'Maar wie...' 'Mister President zelf.' 'Dat moet een vergissing zijn, 'prevelt Abbott.' Ik heb hem gisteren nog gesproken.' Brandon staat met zijn voeten op schouderbreedte uit elkaar en slaat zijn armen over elkaar.'Het spijt me.' Verward kijkt Abbott naar de mariniers en weer naar Brandon. 'Ik ga weg, 'snauwt hij tegen Brandon.'Maar hier is het laatste woord nog niet over gesproken.' Woedend draait hij zich om en met een vuurrood hoofd beent hij weg. 'Ben je nu al thuis?' Zijn vrouw kijkt verbaasd op als hij binnen komt en doorloopt naar zijn kantoor. 'Ik moet even nadenken..laat me met rust.' Met een harde klap valt de deur achter hem dicht. Trillend over zijn hele lichaam schenkt hij een whisky glas halfvol en slaat het in een keer achterover. Op dat moment gaat zijn telefoon. Wat is dat nu weer. Verbaasd kijkt hij op het display, fronst en neemt op. 'Over een uur,op de bekende plek.' Gelijk wordt de verbinding verbroken. Het moet niet gekker worden. Het is hoogst ongebruikelijk dat hij op deze manier contact met hem opneemt. De man staat in het donker en ziet hem aankomen. 'Je kent de regels van het spel,'zegt hij.'Je hebt voor ons geen nut meer.' Een koude rilling loopt over Abbott zijn rug. 'Je vergist je..het is allemaal een misverstand. Ik kan het uitleggen.' 'Spaar je de moeite.' In de verkeersdrukte vallen de twee ploppen niet op. De man veegt zorgvuldig de kolf van het pistool schoon en legt het in Abbott zijn hand. Dan staat hij op en loopt haastig weg. 'CNN breaking news. Vertrouweling van President Trump pleegt zelfmoord na intrekken clearance.'

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wilfred: geheel geloofwaardig verteld ik zat er meteen in en toen ik mij begon af te vragen wat het conflict zou zijn kwam dat keihard binnen er is helemaal niets veranderd sinds Brutus

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Top verhaal. Ik zat erin vanaf het eerste begin. Puntje wat voor mij niet had gehoeven, "In de verkeersdrukte vallen de twee ploppen niet op. " Leuker zou zijn als je direct naar het cnn bericht gaat na de uitspraak, je hebt voor ons geen nut meer. :)

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Wilfred, wat een geweldig verhaal. Knap hoe je de dialogen uitwerkt. Ik ben net nieuw op dit forum en heb een paar weekoefeningen uitgewerkt. Daarbij heb ik gemerkt hoe lastig ik het vind om een dialoog goed neer te zetten. Dus geen feedback, alleen een welgemeend compliment!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En zo kan het allemaal gebeuren in de wereld ... 'Met een ondoorgrondelijk gezicht kijken ze recht voor zich uit' , vind ik dubbelop. 'Brandon staat met zijn voeten op schouderbreedte uit elkaar' Als de voeten gewoon uit elkaar staan begrijp ik het ook. Je zet het verhaal, de dreiging die van Brandon uitgaat voldoende helder weer. Goed geschreven!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Wilfred. Brr verhaal, maar spanning weet je zeker te creëren. Je hebt al veel goede raad gehad, niets aan toe te voegen. Fijn weekend.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Wilfred Dit leest als de trailer voor een spannende serie! Je blijft met vragen achter. Wie is die man in het donker? Wat was hun doel? Spijtig dat je verhaal niet langer mocht zijn :)