Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#182 - Februari rap

februari februari jij kwam hier met veel bombarie regen sneeuw en harde stormen hagel bliksem ijs en donder februari februari ‘t is geen tijd meer voor campari het is tijd om af te taaien tijd om je gedag te zwaaien laat de lente komen om de liefde te bedrijven in het veld, in de zon, in het gras, naast de vijver niet meer tussen ‘t linnen met mijn wilde zinnen mijn lief, mijn lief, wat doe je nog hierbinnen weg met die beslagen ruiten ‘k wil niet binnen zijn maar buiten ‘k scheur je de kleren van het lijf ben niet meer stram en niet meer stijf ik kan weer ademhalen en de zonnestralen voelen op mijn naakte huid adem in en adem uit adem in adem uit februari februari jij kwam hier met veel bombarie regen sneeuw en harde stormen hagel bliksem ijs en donder februari februari ‘t is geen tijd meer voor campari het is tijd om af te taaien tijd om je gedag te zwaaien

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Nelschrijft, kijk, zo krijg ik zin in de lente! Ik word vrolijk van je rap, het ritme zit er over het algemeen goed in en het herhalen is een goede vondst, vind ik (februari, februari en adem in adem uit). Doordat de 'a'vklank overal verweven zit, wordt je rapgedicht een geheel en klinkt het lekker. Mocht je nog willen schaven: een zin als ' met wilde zinnen wil ik je beminnen' komt op mij wat clichématig over en dat vind ik jammer van de rest. Maar misschien wil je dat expres zo? Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je vrolijke en fijne reactie, Greetje. Die clichézin was niet mijn bedoeling, ik wist even geen betere. Nu (misschien) wel. Ik de zin in de rap aangepast en ook ‘mijn lief’ herhaald.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel. Ook in krijg zo zin in de lente. ‘k scheur je de kleren van het lijf ben niet meer stram en niet meer stijf Misschien in de tweede zin 'en' weglaten? Naar mijn gevoel blijft de vaart er meer in. Wel een ondeugende zin natuurlijk Nel, maar dat mag in het voorjaar wel. Ga er van schrik weer van dichten, fijn weekend

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw.Marie, dank voor je enthousiaste reactie. Ik kijk nog even naar ‘en’ Misschien is het nodig voor het ritme. Jij ook een fijn weekend toegewenst.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel, ... je hebt me laten glimmen van leut. Nooit geweten dat februari zo'n leuke maand kan zijn.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh Nel, rap en februari maakt je wild! Ik heb ook zin om februari de kleren van het lijf te scheuren. In jouw ritme kan dat echt.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Nel, wat een heerlijke rap is dit! Inderdaad lekker ondeugend, maar dat geeft niet; de lente is toch in aantocht, dus dan kan alles weer! Ik heb genoten! :thumbsup: