Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#182 - Hoop

In de koude maand van de Valentijn Is er veel teveel en soms harde pijn Sneeuw en ijzel Mijn gemoed in de vijzel Waarom nu de splinter in mijn hartje winter? Veel te koud Op de sneeuw nu het zout En dan eind'lijk binnen De dooi kan nu beginnen In de koude maand van de Valentijn Is er veel teveel en soms harde pijn Langzaamaan Het licht ingaan De dagen zijn geteld van mijn ziel gekweld Loop ik daar En met elkaar Eind'lijk hand in hand op het Noordzeestrand In de koude maand van de Valentijn Is er nooit genoeg van dit happy zijn

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Janlaceur, 'de koude maand van de Valentijn', een mooie combinatie, verrassend. De vijzel zie ik voor me, dat er dan een splinter ontsnapt ook (al begrijp ik die splinter in hartje winter niet helemaal). Het ritme loopt ook goed. Mocht je nog willen schaven: soms ben je mij wat te voorspelbaar, zoals in het tweede stuk van couplet 1. Maar misschien wil jij dat juist zo? Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht , dat "Waarom nu de splinter in mijn hartje winter?" sloeg op een liefdesverdriet/teleurstelling. Splinter in je eigen hart. Maar aan het eind ben je gelukkig weer happy. Ben het volledig met Ton eens, dat is fantastisch omschreven. rapperspoëzie.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Jan ik werd er even heel verdrietig van maar langzaam warmde ik op. Met het ritme zit het volgens mijn oren helemaal snor. Vijzel vind ik een mooie vondst. Graag gelezen en gerapt

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel allemaal voor jullie leuke reacties! Edith en Greetje, die splinter wees inderdaad naar de pijn (winter) in het hart van de HP. Ook achter het "langzaamaan het licht ingaan" zit nog een dubbele betekenis ;) Blij dat jullie toch goed het gevoel meehadden bij het lezen. Greetje, wat betreft die voorspelbaarheid die je aangaf, daar ga ik volledig in mee. Het is niet meteen het meest doordachte stukje tekst. Ik was al helemaal in de wolken omdat ik het ritme er toch iet of wat deftig in gekregen had! :lol: Het is niet echt mijn ding, die rapstijl, maar het was zeker wel leerrijk (ik denk dat ik toch een paar uur Youtube filmpjes over rappen bekeken heb 8) )

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Jan, Van het verschijnsel 'rap' ben ik niet erg op de hoogte. Is mijn 'ding' niet, maar de poëzie in jouw rap vind ik wel mooi. Nog één nachtje volhouden en de maand van Valentijn met zijn kou en ijzel zijn weer voorbij. Geniet van de aanstormende lente, Jan, ondanks je dubbele bodemtekst. :) Welkom hier bij ons op SOL.