Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#182 Koude voeten

#182 Koude voeten Thuis is waar, mijn moeder woon Vader weg, ik ben zijn zoon Februari, maand vol larie Koude voeten op het ijs Ik loop weg, ben niet wijs Schaatsen hard waarheen Doel in het leven geen Lieve ouders, flauwe kul Alle slechts, van pappa's lul Stuur ze mij van school Alle shit voor nachtje jool Vis en patat, weer gejat Thuis is waar, mijn moeder woon Vader weg, ik ben zijn zoon Thuis is waar, mijn moeder woon Vader weg, ik ben zijn zoon

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste PeterFD, Het intrigeert me dat thuis wel is waar je moeder woont terwijl je verderop rapt 'lieve ouders, flauwekul' en dat je van hus weg wilt lopen. Ik merk dat ik daar wel meer over zou willen weten... Verder vind ik dit couplet eruit springen: Februari, maand vol larie Koude voeten op het ijs Ik loop weg, ben niet wijs Schaatsen hard waarheen Doel in het leven geen Het maand vol larie is mooi hier omdat je daarna ook zegt dat je geen doel in het leven hebt. Dat sluit mooi op elkaar aan. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Peter, Deze rap vind ik echt wel goed. Ik kon ook heel snel het ritme ervan oppikken. Bij andere stukjes rap waarvan je enkel de tekst hebt, is dat meestal moeilijker voor mij. Goed gedaan! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jullie verbazen mij. Ik had eerlijk gezegd geen idee hoe het moest. Vond de opdracht onduidelijk. Als er op tv gerapt wordt versta ik er niks van, alleen af en toe een woord, denk dan waar gaat dit over. Nancy, je laat me blozen Marijcke bedankt Jan je had me in de badkamer moeten horen coach in tweede couplet zit een beetje een terugblik, hij is dan al weggelopen, in het geheel wilde ik een stuk verwarring laten zien februari - larie vind ik mooiste

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
PeterFD. Ik deel je mening over rappen, vind het chaotisch als ik het hoor. Mooi je reactie hierboven. Fijn weekend.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerlijk gezegd, Peter, ik snap er ook geen lor van, niet hoe een rap moet opgesteld worden, (de bijgevoegde info/blog was me een raadsel) of vd raps op tv. Nederlanders zijn er waarschijnlijk rapper ( ;) , sneller dus) mee dan Vlamingen, of om niet te veralgemenen, dan ik. In mijn ogen ben je een geslaagde rapper. :nod:

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kennismaking met andere culturen is heel goed. Ik hou ervan. Sinterklaasgedichten maakte ik voor iedereen, maar echt dichten als onderdeel van de wekelijkse schrijfopdracht is hartstikke leuk (niet te vaak). Deze rap was wel grensoverschrijdend.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Peter, ... ik vind het gewoon leuk. :thumbsup: :nod: Wie weet hoe de rappers straks zullen rappen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Peter, herkenbaar, dit betreden van onbekend gebied! Maar wat mij betreft een geslaagde grensoverschrijding! YO!

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik je rap lees, moet ik denken aan Ciske de Rat / Pietje Bell sfeer. Maar dan met moderne uitlatingen. Mooi ritmisch "Schenenschoppers-rap!"

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Edith: bedankt schenenschoppersrap wist niet dat dit een genre was haha, wel mooi gezegd