Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#182 Langer

Woorden vliegen vliegensvlug voorbij De tijd tikt net zo snel als jij Die langs mij loopt in alle haast Je plotse pracht die mij verbaast Verstomt en ook een stukje banger Waarom is februari Nou niet net een stukje langer De kou hield mij bevroren Alle woorden verloren Ik wilde je niet storen Je kon me ook niet horen Met die oortjes in je oren Mijn ogen deden jou doorboren Ik bleef staan, de nacht, die viel Jij was weg, ik een loze ziel Deze wereld gaat te snel Zo ver ben ik nu al wel De maand voorbij, de kans verkeken Februari had nog nooit zo kort geleken Woorden vliegen vliegensvlug voorbij De tijd tikt net zo snel als jij Die langs mij loopt in alle haast Je plotse pracht die mij verbaast Verstomt en ook een stukje banger Waarom is februari Nou niet net een stukje langer

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het volgende vond ik zelf ook leuk, maar paste niet bij de opdracht (in het kader: spaties zijn belangrijk): Dat je na één regel al zwicht Dat is pas een rap gedicht

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Meikiepeik, Langer vind ik heel mooi, Maar die korte een pareltje. :thumbsup: En welke is nu meer rep, Is waar ik geen verstand van heb.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Meikiepeik, Origineel, dat je februari langer wilt laten duren om contact met iemand te kunnen maken. Gelukkig volgt er op februari altijd een maart, nieuwe kansen ;-) Ik vind de zin: de tijd tikt net zo snel als jij / die langs mij loopt' erg mooi en door het rijm en het ritme loopt de rap ook goed. Mocht je nog willen schaven: de zin : 'Waarom is februari/ nou niet net een stukje langer' is de zin waar ik qua ritme over struikel. Maar omdat het zo'n belangrijke zin is en aan het eind staat, hoeft dat niet erg te zijn. Dan kan je die langzamer of anders rappen. Kijk maar wat je wilt. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het volgende vond ik zelf ook leuk, maar paste niet bij de opdracht (in het kader: spaties zijn belangrijk): Dat je na één regel al zwicht Dat is pas een rap gedicht
Oh! Prachtig gevonden! TE mooi om te laten liggen :)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van de 'lange rap' had ik misschien de eerste regel 'de woorden vliegen vlug voorbij' gemaakt, omwille van het metrum in de rest van die strofe. Dan loopt die eerste regel iets vlotter, denk ik.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Meikiepeik Prachtig rapgedicht! Ik volg Erik Jan wel in zijn voorstel voor de eerste regel. Maar rapritme is niet echt mijn sterkste kant, vrees ik :confused:

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi! Om op de opmerking van de schrijcoach in te gaan (Mocht je nog willen schaven: de zin : 'Waarom is februari/ nou niet net een stukje langer' is de zin waar ik qua ritme over struikel) Misschien is het een idee : Waarom is de februarimaand Nou niet net een stukje langer . zodat je het (rap)ritme aanhoudt? verder weer echt een aanwinst!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Meikiepeik Je eerste twee regels van Langer vind ik erg mooi. Zegt veel. De sfeer kan ik goed door je regels heen proeven, het verlangen en de 14de net voorbij laten gaan. Je tweede versie heerlijk, je hebt me laten lachen. Voor mij goed gelukt dus!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het volgende vond ik zelf ook leuk, maar paste niet bij de opdracht (in het kader: spaties zijn belangrijk): Dat je na één regel al zwicht Dat is pas een rap gedicht
Deze vind ik echt gaaf ... Echt rap.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De lange versie heeft veel in zich. Hoewel ik het meer een chanson vind dan een rap. Wat ik mooi vind is de aanvang en slot met refrein en daartussen de coupletten. Ik sluit me aan bij de suggestie van Edith over de laatste twee zinnen van het refrein.