Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#181 Valentijn

17 februari 2018 - 16:13
De rozen zijn voor haar, ze weet het zeker. Onder de halfvolle frietzak liggen ze. Ze vist de bos uit de prullenbak. De gekneusde bloemblaadjes storen haar niet. De geknakte stelen breekt ze af, de doornen deren haar eeltige handen niet. Haar gegroefde gezicht straalt als ze het kaartje leest: ‘Je mooie mont, je gijle kont, ik ben blij dat ik je vont. Je Valentijn.’ Ze kijkt om zich heen. Snel verbergt ze een wrat met een vettige streng haar en veegt even over de vlekken op haar jas. Deze nacht is het minder koud onder de brug.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
17 februari 2018 - 19:51
Oh ... In weinig woorden zo indringend, mooi, ontroerend en echt Stella. Tranen in mijn ogen en stil. :{} (Het onmiskenbare drama dat zich voor die gedumpte bloemen afgespeeld moet hebben is zoveel minder intens dan die stralende snoet. Een hele film speelt zich hier af.)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
17 februari 2018 - 20:53
Stella: ze zeggen dat een mens zijn eigen geluk moet maken. Je doet me terugdenken aan het volle uur dat ik in Parijs onder een van die beroemde bruggen bij een dakloze vrouw heb gezeten. Zonder te praten, want zo goed is mijn Frans nu ook weer niet. En eigenlijk wist ik de antwoorden wel. Bedankt voor deze flash back.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
18 februari 2018 - 12:11
@ elysevdr: Ik word ook een beetje stil van je complimenten. Dank je wel. @ PeterFD: Wat een bijzondere ervaring moet dat zijn geweest. Ik denk dat die vrouw vol verhalen zit. Dank jou voor het delen van deze ervaring.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
18 februari 2018 - 16:08
Romantiek zit overal, ook op de minder fortuinlijke plekken. Dat believen we maar al te vaak te vergeten, want zo zijn we dan ook wel weer. Aandoenlijk hoe ze zichzelf tracht te 'fatsoeneren' na het lezen van het kaartje. Hoe lelijk de situatie ook, je hebt een mooi mens neergezet. Dankjwel.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
18 februari 2018 - 23:52
@ Ton Badhemd: Ik zie je liever een beetje lawaaierig. Bijna zou ik zeggen dat ik het nooit meer zal doen, maar ik ben te blij met je compliment. @ Mechtilde: Lief is ze hè. Ik zag haar voor me, en plotseling was ze hier. @ schrijvenmaar: Dank je wel, je onderschrift zweefde even met mijn HP mee, voor haar was het Valentijn toen Valentijn was afgelopen.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 februari 2018 - 20:10
Prachtig hoe je in zo weinig woorden zo'n groots verhaal hebt neer kunnen zetten. Complimenten! Eén heeeeel klein dingetje:
De rozen zijn voor haar, ze weet het zeker.
Met deze zin kruip je toch nog een beetje in het personage, zonder het van buiten te bezichtigen. Dit had je misschien op een andere manier ook duidelijk kunnen maken. Misschien loopt ze langs een prullenbak, ziet ze de rozen en besluit ze de rozen te pakken. Heel graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 februari 2018 - 17:22
@ Levina Levja: Dank je wel voor je compliment! @ Schrijfcoach Mike: Met jouw complimenten (meervoud nog wel :) ) ben ik ook héél blij. En ... je hebt me betrapt. Ik wist dat ik hier een stukje buiten de opdracht schreef maar kon het niet laten om even in haar hoofd te gaan zitten.