Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#181 Wat vrouwen willen

De afkeurende blik in zijn ogen geeft hem weg als lid van de verwende klasse. Het zijn prachtige oorbellen maar ze doorstaan de toets van zijn kritiek niet. Te groot, te ordinair. Hij kijkt geïrriteerd op zijn horloge en wil de chocolaterie binnengaan, maar bedenkt zich dan. Mompelt schamperend “wat een cliché.” Er verschijnt een drie-keer-is-scheepsrechtblik in zijn ogen als hij de parfumerie aan de overkant van het plein ontdekt. Vastberaden beent hij erheen. Dan in hemelsnaam maar het obligate geurtje, lijkt hij te denken. Eenmaal binnen ziet hij zich geconfronteerd met een huilende verkoopster die duidelijk gaat afsluiten. Ze veegt snel haar tranen af en verontschuldigt zich voor haar onprofessionele gedrag. “Geen probleem” antwoordt hij “het gaat met u dus ook niet zo goed vandaag.” Hij kijkt naar een prachtige vrouw, zo een die straks vast en zeker een prachtig collier krijgt omgehangen in een van de betere restaurants van de stad. “Ach jee, met u dus ook niet. Dat spijt me meneer.” Het zeer verhelderende gesprek dat zich ontspint gaat over verbroken liefdes, te grote cadeaus en wat vrouwen nou echt willen. In de taxi naar huis leest en herleest hij de tekst die ze samen maakten: Jij bent voor mij uniek, je bent vrij gun me vanavond jouw hartslag tegen de mijne en laat ons kiezen steeds opnieuw ik voor jou en jij voor mij Die nacht in bed met zijn grote liefde in zijn armen, stuurt hij een gefluisterd dankjewel naar de lieve verkoopster. Ze verdient een lintje.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat lief. Ontroerend en goed gespeeld met waarden vals en echt. Dank je wel Mechtilde. Ze bestaan nog, zulke verkooptsters.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat een mooie weer Mechtilde. Je slaagt er iedere keer in om een mooie boodschap te verwerken zonder dat het te moralistisch wordt en dan ook nog een prachtgedicht erin verwerken. Mooi gedaan.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtilde, ... help me even uit de droom. Wacht even - die tekst heeft hij samen met de verkoopster gemaakt. Hij ligt nu dus weer met zijn eigen liefje in bed. Zo mooi kan Valentijn zijn. :thumbsup: :nod:

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mechtilde, mijn eerste gedachte toen ik je titel zag; 'dat zou ik wel eens willen weten!' Je hebt er een bijzonder verhaal van gemaakt, heel breekbaar. Even dacht ik dat de HP het met de verkoopster zou aanleggen, maar later drong het tot mij door; zij was een wijze, lieve vrouw, die hem aan meer dan alleen een lekker luchtje voor zijn lief hielp. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb je gedicht in mijn agenda overgeschreven, fijn om af en toe wat warmte bij te tanken.
Dankjewel voor je lieve compliment Peter. En van deze mededeling ging ik gloeien.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Nancy, @Riny, @Marijcke, @Ton. Sorry voor mijn trage reactie deze week. Griephoofd. Dit soort lieve complimenten sleept je er dan echt doorheen. Ik was al begonnen met lezen maar ergens ook weer gestopt. Dat ga ik vandaag goedmaken.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik dacht, hoe cliché, dat het wat zou worden met de verdrietige verkoopster (want zo zijn ze nu eenmaal, die mannen, toeslaan op het juiste moment en hij had er toch al een beetje de pest in). Maar wat een verrassende wending, hoe subtiel verbeeld en mooi geschreven.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ook ik dacht, hoe cliché, dat het wat zou worden met de verdrietige verkoopster (want zo zijn ze nu eenmaal, die mannen, toeslaan op het juiste moment en hij had er toch al een beetje de pest in). Maar wat een verrassende wending, hoe subtiel verbeeld en mooi geschreven.
Haha, dat voorzag ik een beetje, want zo gaat het inderdaad vaak. Dan vind ik het leuk om een andere wending te geven aan het verhaal. Het zijn maar momentopnames natuurlijk. Had hij wat narrig gereageerd op haar voornemen om te gaan sluiten, dan was het gesprek anders gelopen denk ik.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Door de eerste zin dacht ik dat het zou gaan om een egocentrische, nogal onsympathieke man. Ik moet echter zeggen dat het me alleszins meevalt dat hij open stond voor de goede suggestie van de verkoopster. Dat pleit weer vóór hem. Mooie wending! Klein dingetje ik vraag me af hoe zijn partner het vond dat hij naast haar lag te fluisteren. Je kunt overwegen om het gefluister te vervangen door bijvoorbeeld 'stuurt hij in gedachten een dankjewel naar' etc. Daarmee voorkom je een eventueel misverstand tussen de echtelieden :D

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Klein dingetje ik vraag me af hoe zijn partner het vond dat hij naast haar lag te fluisteren.
Die partner hoorde dat misschien niet meer, uitgeput als ze was ... misschien :unibrow:

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Stella; je schreef 'want zo zijn ze nu eenmaal, die mannen,' Moet ik even verwerken. Ik zeg; Stella, ga je mond spoelen! ;)
Wat grappig, ik las net iets over emotorologie en kom hier meteen een praktijkvoorbeeld tegen; jij denkt dat ik met 'die mannen' ook jou bedoel. Zoiets zou ik nooit over jou zeggen Ton Badhemd. Mijn 'die' verwijst naar de cliché-man. En dat ben jij zeker niet. Ik ga wel mijn mond spoelen, dat is zo de gewoonte voor het slapen gaan.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Stella; pak van mijn hart, ik kan met een gerust gemoed gaan slapen. (Na de spoeling) :D Dat ene woord zoek ik morgen wel op :)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er verschijnt een drie-keer-is-scheepsrechtblik in zijn ogen
Legt u mij alstublieft uit wat een 'drie-keer-is-scheepsrechtblik' is, ik kan me er niets bij voorstellen ;) Een mooi verhaal, met een hele interessante wending. Goed geschreven. Technisch dingetje over dialoog: wanneer iemand begint met praten wordt dit meestal op een nieuwe regel weergegeven. Als volgt: Ze veegt snel haar tranen af en verontschuldigt zich voor haar onprofessionele gedrag. 'Geen probleem,' antwoordt hij. 'Het gaat met u dus ook niet zo goed vandaag.' Hij kijkt naar een prachtige vrouw, zo een die straks vast en zeker een prachtig collier krijgt omgehangen in een van de betere restaurants van de stad. 'Ach jee, met u dus ook niet. Dat spijt me meneer.' Graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Er verschijnt een drie-keer-is-scheepsrechtblik in zijn ogen
Legt u mij alstublieft uit wat een 'drie-keer-is-scheepsrechtblik' is, ik kan me er niets bij voorstellen ;)
De blik van iemand die denkt: Ja maar nou gaat het dan toch echt lukken. Drie keer is scheepsrecht is wel een oubollig gezegde, sorry. Je hebt met je overige opmerkingen helemaal gelijk. Daar moet ik wat meer aandacht aan besteden.