Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#181 Heimelijke liefde

Lieve Valentijn, Gisterenavond heb ik zo van je genoten. Het amoureuze vioolstuk loog er niet om en de romantiek vierde hoogtij. Niet alleen bij jullie op het podium. De vrienden en vriendinnen die waren uitgenodigd op deze generale repetitie, kregen de smaak te pakken. Veel stelletjes kropen dichter naar elkaar toe en aan de geluiden te horen, werden er veel kusjes gestolen. Ik moest wel gniffelen om het koppel dat stilletjes het zaaltje probeerde te verlaten. Hoge nood, zeg maar. Jij hebt alleen oog voor de blonde violiste. Jullie zijn druk met oefenen en jullie raken steeds beter op elkaar ingespeeld. Op de bühne lijkt zij op een godin, vooral als de schijnwerper haar blonde lokken oplicht. Thuis in spijkerbroek en T-shirt is zij net zo gewoontjes als ik. Zij geeft lang niet zoveel om jou als ik. Dat moet je toch opvallen in het studentenhuis. Zij zit alsmaar te tokkelen en hoge noten te kraken, afgezonderd van alles en iedereen. Ik zorg steeds dat ik extra kook en dan voorzie ik jou van heerlijke hapjes. Ik zie toch, hoe je dan je vingers erbij aflikt. Oh, je moest eens weten hoe ik daarna lig te fantaseren over jou om vervolgens ook mijn vingers af te likken. Oké, ik ben niet muzikaal, maar weet, dat ik jouw snaren gevoelig kan bespelen. Zo, dat jij een hoge toonsoort aanslaat op het hoogtepunt om vervolgens een zucht van verlichting te slaken. Vanavond vind je mijn roos met kaartje op je stoel. Mijn woorden zullen je diep raken. Nog maar een uurtje om een tekst te maken, waardoor jij voorgoed in mijn armen zult geraken. Nooit hoef ik meer nachten heimelijk naar je liggen smachten. Nog maar even, voordat ik hartstochtelijk onder jou lig te beven. Nooit meer mezelf in slaap sussen, straks kwijlen we van onze hete kussen. Lieve Valentijn, jou inschattend, denk ik dat je zwicht voor mijn warme liefdesgedicht. Maar hemeltjelief, wat schrijf je per definitie in een lokkend vers?

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, wat een prachtig smachtend liefdesverhaal! Je 'hoge nood' en 'mijn vingers af te likken' zijn pareltjes! Ik heb ervan genoten; als deze Valentijn niet op de avances van jouw HP ingaat, is hij geen knip voor zijn neus waard!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk beschreven. Mooi hoe een heimelijke liefde vertaald in muziekale lust om de ander als instrument te bespelen zo neergezet kan worden. Complimenten.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Heerlijk en wat Ton zegt, ‘hoge nood’ een pareltje. Mag ik zeggen echt Leviaans, melodieus en romatisch met een ieniemini snufje Rotterdamse nuchterheid. Mooi verhaal.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, ... dat was even genieten. Heerlijk romantisch en vol passie. De oorspronkelijke Valentijn zal gloeien van trots bij dit verhaal.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, wat een prachtig smachtend liefdesverhaal! Je 'hoge nood' en 'mijn vingers af te likken' zijn pareltjes! Ik heb ervan genoten; als deze Valentijn niet op de avances van jouw HP ingaat, is hij geen knip voor zijn neus waard!
Ha Ton, wat een fijne reactie. En volgens mij zit er wel muziek in deze relatie.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk beschreven. Mooi hoe een heimelijke liefde vertaald in muziekale lust om de ander als instrument te bespelen zo neergezet kan worden. Complimenten.
Deze heerlijke complimenten neem ik graag in ontvangst, DarkValley. Je naam doet mij aan Rainbow Valley denken. Een plaat die van betekenis is voor mij.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je durfde los te gaan. Een lust om te lezen. Ook met woorden kun jij muziek maken.
Ha PeterFD, muziek is een grote passie van mij. En ik had eerst de tekst nog pittiger. Maar ik wilde Valentijn niet direct afschrikken, ha ha.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk en wat Ton zegt, ‘hoge nood’ een pareltje. Mag ik zeggen echt Leviaans, melodieus en romatisch met een ieniemini snufje Rotterdamse nuchterheid. Mooi verhaal.
Dank je voor je lovende woorden, Nancy. Dat Rotterdammertje zit nu eenmaal in me en ik zit daar niet mee.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, ... dat was even genieten. Heerlijk romantisch en vol passie. De oorspronkelijke Valentijn zal gloeien van trots bij dit verhaal.
Ha Riny. Het pleziert mij dat je hebt genoten. Wie Valentijn goed doet, goed ontmoet. Hoop ik dan maar, ha ha.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, het las als een trein! Ben wel benieuwd naar de reden om in de laatste paar zinnen zoveel rijmen te stoppen. Is dat jouw definitie van een 'lokkend vers'? :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, het las als een trein! Ben wel benieuwd naar de reden om in de laatste paar zinnen zoveel rijmen te stoppen. Is dat jouw definitie van een 'lokkend vers'? :)
Ha Jan, Dank je wel voor je fijne reactie. Die rijm is inderdaad spottend bedoeld voor het lokkend vers. En nee, het is beslist niet mijn beste gedicht.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geestig, hartstochtelijk verhaal. Het leukste fragment vond ik :''Op de bühne lijkt zij op een godin, vooral als de schijnwerper haar blonde lokken oplicht. Thuis in spijkerbroek en T-shirt is zij net zo gewoontjes als ik." Daarmee breng je meer aan de oppervlakte dan de mogelijke afgunst die je voor haar voelt. Het is alleen te hopen voor de HP, dat lieve Valentijn niet in tussentijd zijn heil bij een ander gezocht heeft, als je nog een uur lang moet brainstormen over een tekst die hem over de streep moet trekken.... (Ik ben blij, dat ook jij -net als ik- het wolkje vergeten bent van waaruit we moesten schrijven over een persoon op Valentijnsavond)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest wel gniffelen om het koppel, dat stilletjes het zaaltje probeerde te verlaten.
De komma mag daar weg. Dan loopt hij lekkerder. Ondanks dat het niet helemaal de opdracht is, is het een leuke invulling. Mooi geschreven, aandoenlijk, lief. Graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geestig, hartstochtelijk verhaal. Het leukste fragment vond ik :''Op de bühne lijkt zij op een godin, vooral als de schijnwerper haar blonde lokken oplicht. Thuis in spijkerbroek en T-shirt is zij net zo gewoontjes als ik." Daarmee breng je meer aan de oppervlakte dan de mogelijke afgunst die je voor haar voelt. Het is alleen te hopen voor de HP, dat lieve Valentijn niet in tussentijd zijn heil bij een ander gezocht heeft, als je nog een uur lang moet brainstormen over een tekst die hem over de streep moet trekken.... (Ik ben blij, dat ook jij -net als ik- het wolkje vergeten bent van waaruit we moesten schrijven over een persoon op Valentijnsavond)
Dank je voor je leuke reactie Edith. En ja, wie weet speelt de ander toch de eerste viool. Het kan verkeren in het leven.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest wel gniffelen om het koppel, dat stilletjes het zaaltje probeerde te verlaten.
De komma mag daar weg. Dan loopt hij lekkerder. Ondanks dat het niet helemaal de opdracht is, is het een leuke invulling. Mooi geschreven, aandoenlijk, lief. Graag gelezen!
Mijn dank, beste schrijfcoach Mike. Komma snel weggehaald. De komma is niet helemaal mijn ding. Ik plaats deze waar hij niet moet en niet als het wel noodzakelijk is. En sorry, ik ben met opdrachten vaak eigenwijs. Dat was op school al en niet per se om dwars te liggen. Gelukkig werd toen en nu ook door jou gezien dat ik wat ik doe met aandacht en liefde doe.