Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#181 Falentijn

Met de punt van zijn tong bevoelt hij voorzichtig de witgele kop en verwisselt dan zijn geconcentreerde blik voor die van een zelfverzekerde casanova. Vorig jaar eindigde hun avond met andere gillende sirenes dan waar hij op had gehoopt. Ze was gestruikeld. Hij stopt even en wrijft over zijn schoenmaat 66. Zijn gezicht vertrekt alsof haar voortanden nog steeds in zijn voet steken. Hij recht zijn rug voor zover zijn bochel het toelaat en haalt diep adem voordat hij bij de bloemist naar binnenloopt. De verkoper herkent hem meteen. ‘ Ga je het nog eens proberen?’ ‘Jazeker, dit keer heb ik ‘m wel op.’ Hij duwt zijn bril met een vinger terug op de plek en trekt zijn wenkbrauwen daarbij op om ruimte te maken. Falentijn stapt stevig door. Als hij bij haar huis arriveert, slaat de twijfel toch even toe. Hij buldert zichzelf moed in, veegt de speekseldraden aan zijn mouw af en belt aan. Zijn gezicht verstopt hij achter de bos rozen. De deur zwaait open en hij duwt het ruikertje in een vloeiende beweging onder haar neus. Precies op dat moment knapt de puist op zijn bovenlip. Van schrik schiet zijn arm omhoog. Bij het terugtrekken voelt hij weerstand. ‘Falentijn, ben jij het? Ik heb je toch gezegd dat ik je nooit meer wil zien,’ brabbelt het tandeloze meisje. Hij bekijkt haar ogen die op de doornen prijken. ‘Dat komt dan mooi uit. Ga je mee uiteten?’

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha Nancy, ik schoot al in de lach toen ik de titel zag. Waar haal je het vandaan, zo'n perfect kulverhaal! Geweldig! Volgens mij bestelt hij nu voor haar blinde vinken in het restaurant, toch? :D :D :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wow, zo komt dit verhaal echt tot zijn recht Nancy! Alweer een brede smile hier. Die maat 66 schoenen! Hilarisch. Die komt nergens gedraaid joh :lol: :lol: :lol: :lol:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Ton haha aan die blinde vinken had ik nog niet gedacht. :lol: dankjewel. Ik lees je morgen. Beetje koppijn van mijn eigen overdrijfsel schrijven. :ninja: @Mechtilde, ik denk dat het een wonder is dat hij zich überhaupt kan voortbewegen :D dankjewel voor je heerlijke reactie. @ Levina, dankjewel. :D Morgen ga ik jullie allemaal lezen

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: :lol: :lol: Hij stopt even en wrijft over zijn schoenmaat 66/Hij bekijkt haar ogen die op de doornen prijken/enz. Inderdaad, hoe krijg je het bij elkaar verzonnen! :lol: :lol: :lol: :{}

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Pareltje in dit verhaal.
Hij buldert zichzelf moed in, veegt de speekseldraden aan zijn mouw af en belt aan.
Heerlijk om te lezen en ik zag het zo voor me. Je zet de HP erg goed neer. Wel een beetje luguber. :)

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker bizar. Genieten. Overdrijven is ook een kunst kreeg ik als kind nog al eens naar mijn hoofd als ik klaagde. Dit is zeker kunst, mij hoor je niet klagen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Elyse :D ik mag graag overdrijven :unibrow: die smileys maken mij blij, dankjewel. @ Darkvalley, je maakt me blij dat precies die zin jou opvalt. Zelf vond ik dit het leukste beeld in het verhaal. Dankjewel. @Peter, en of overdrijven een kunst is :lol: heerlijke reactie, dankjewel

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ... wat een fantasie. Valentijn faalde. Het zal geen kostbare maaltijd worden met zo'n tandenloosbekkie. Haar ogen die op doornen prijken, hoe pijnlijk kan dat worden. Een fijn onzin verhaal,

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Riny, wat fijn dat je mijn onzin kunt waarderen :D. Achter deze uit de kluiten gewassen Falentijn schuilt toch een hele kleine serieuze boodschap. Falentijn zet ondanks alle tegenslag toch gewoon door.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
PS @ Nancy; na het lachen dringt inderdaad ook je boodschap #10 wel tot mij door, daardoor krijgt je verhaal toch een bijzondere lading. En ik vond het al helemaal goud, koningin Absurdia! :p

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker fies verhaaltje Nancy. Deze versie is nog leuker dan de korte, ik hou van haar ogen die op doornen prijken. Falentijn zet ze gewoon in een vaasje op tafel bij de pizzeria denk ik zo.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
SUPERleuk en absurd, Nancy! Ik dacht ook hoe krijgt ze het bij elkaar verzonnen en die titel alleen al is hilarisch. Ik ben fan van je en kijk altijd uit naar jouw bijdragen. Thanks voor deze vrolijke noot op een zonovergoten zondag, ik las je verhaal met ogen op steeltjes :D :p

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Karinska ik vind jouw reactie superleuk. Je fleurt mijn dag op want hoe mooi de dag ook is nog steeds grieperig knap ik hier pas echt van op. Ogen op steeltjes :lol: Dankjewel :)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zelden zo hard hardop gelachen om een stuk tekst. Goed geschreven, ook technisch is het heel beeldend en kun je het doorzetten van de HP proeven. Ik voelde als het ware de pus van zijn spattende puist op mijn gezicht landen. Ik ga mezelf even wassen. Graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor deze Valentijn bestaat geen falen, Nancy. Vorig jaar is het mislukt, dit jaar probeert hij het weer. Wat een doorzetter. Een echte adonis zo te horen, die zijn maatje wel gevonden heeft. Wat een stel! Hoe bedenk je het!