Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#181 Ballonnen bewerkt

Observatie Driestedenweg 16. Saai – ja. Spannend – ja. Een anonieme tip. Mijn zitvlees voelt aan als een houten plank. Mijn blaas zegt: “Ik moet.” “Okay.” Ik zie: Van rechts jongen op fiets. Losse handen. Bos bloemen. Fiets tegen boom. Rood regenjack. Gele sjawl. Donkere spijkerbroek. Lichte gympen. Fris gezicht. Brildragend. Wipneus, brede kaak. Beweegt jolig. Belt aan nr. 14. Vrouw-1 laat binnen. Dat is Valentine. In de auto is het een stuk warmer. Ik noteer: Oude VW kever stopt. Zwart. Kenteken. Middelbare, slanke man in winterjas. Flinke doos. Houtje-touwtje, kameelkleur. Bruine leren schoenen. Gebruind smal gezicht. Scherpe trekken. Blond. Vrouw-2 laat binnen. Tweede Valentine. Van links jongen lopend. Handen in zakken jack. Grijs. Capuchon. Gezicht onzichtbaar. Versleten spijkerbroek. Loopt achterom. Verdacht. “Volgen.” Luide knal. Actie. “Versterking Driestedenstraat 14. Ambulance.” “Iedereen tegen de muur!” “Vuurwapen?” “Negative.” “Doorzoek de hele woning, zolder, kelder, garage.” Een bewoonster en een bezoeker ontbreken. De jongen die de tuin inging is een zoon. “Chef! Explosie in slaapkamer voorkant.” De resten van een ontplofte doos liggen op de grond. Tegen het plafond hangen vijf gekleurde ballonnen. De iPhone op tafel speelt Happy Valentine. De blonde man probeert in de badkamer iets uit zijn oog te spoelen. De eerste vrouw die open deed is bij hem. Twee politiewagens scheuren de straat in. Twee droge knallen bij de buren op nummer 16. De agenten dringen het pand binnen. Een echtpaar heeft zelfmoord gepleegd, naar het schijnt. Op de salontafel ligt een afscheidsbriefje met de tekst: Wij vluchten. Ondertekening: Valerie en Valentijn. Onderzoek van versleuteld E-mailverkeer en mobiele telefoon zal bewijs leveren van chantage. De dode man had een gokschuld van drie ton. Het echtpaar was kinderloos. Mijn Valentijn was keurig door de bloemist bezorgd. "Hoe was jouw dag, schatje?" "Ach, een routine observatieklus. Een grapjas liet een doos met ballonnen knallen."

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Peter, Ik snapte de verbanden. De staccato schrijfstijl las voor mij erg lastig. De afsluiter vond ik leuk gevonden.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Peter, Ik kan het nu wel beter plaatsen, de staccato notitie stijl komt zeker over :) Wellicht kun je een stukje inleiden meet de referentie aan een notitieblok?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Erg leuk, origineel Peter. Het duurde even voordat ik doorhad wie/wat de observant was. Bij de tweede lezing zat ik er helemaal in.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy: zo af en toe heb ik met die 300 woorden opdrachten het gevoel dat ik door een nauwe steeg hol

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Peter, ...vanuit de politie, weer in de politie. Daarnet een documentaire over meldingsposten van de politie afgekeken. Je geeft een goed verslag over alles wat je zo ziet. Het dreunt goed en duidelijk door!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Peter, originele insteek! Super! In plaats van notities had het hier en daar ook mobilofoonverkeer kunnen zijn, in die setting. Het einde slot vind ik sterk in dit verhaal; de onderkoelde opmerking over de routineklus als contrast met de voorgaande spannende elementen, naast de Valentijn die thuis toch was bezorgd, waarmee tegelijk een link met het voorafgaande is gelegd. Knap gedaan! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor de complimenten. Riny: het dreunt lekker. Was een stevige uitdaging deze opdracht.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk tragikomisch geschreven dit. :) :thumbsup: Je laat me alleen wel van ‘Okay’ (Oké?) tot ‘knallen’ met die volle blaas zitten. ;) (Terzijde: waarom e-mailverkeer met een hoofdletter?)

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse: bedankt, ik heb bij het rammen op het toetsenbord zitten gniffelen, racen naar de slotzin die ik van begin af in 't hoofd had je bleef met een volle blaas kon je niet deduceren dat partner toestemde dat ik naar buiten ging om te plassen/ daarom Ik zie (want buiten geobserveerd) en Ik noteer (want ik zit weer in de auto) Okay, tja, met een streepje op de e ik zou niet weten hoe dat moet ook met E-mail ben ik beetje ouderwets Ton: er zit een telefonische oproep in:“Versterking Driestedenstraat 14. Ambulance.” bedankt allemaal

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha, wat een mooie benadering van het thema Valentijnsdag Peter. Hoewel het lastig leest is die staccato vorm wel waarheidsgetrouw. Zonder achtergrondinformatie zijn dat soms zenuwslopende momenten. Mooi dat einde waarin de HP zijn dag relativeert tot een 'saaie routineklus'. Macho :)

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
je bleef met een volle blaas kon je niet deduceren dat partner toestemde dat ik naar buiten ging om te plassen/ daarom Ik zie (want buiten geobserveerd) en Ik noteer (want ik zit weer in de auto)
Ach ja, natuurlijk, slordig gelezen van mij. Wat een opluchting! :lol: :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Peter, Dit is weer eens wat anders en met de uitleg hierboven kan ik 'm nog beter begrijpen. Je gekozen schrijfstijl leest wat mij betreft wat lastig, wellicht mede omdat wij niet gewend zijn aan deze manier van schrijven. Desondanks leuk bedacht en uitgevoerd. Je slot is lekker relativerend; je HP heeft al veel meegemaakt denk ik ;-)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vlot geschreven, vlot te lezen. Mogelijk door de telegramstijl/ notitiestijl. Heel origineel. En wat een actie in die straat! Afwisselend leven voor deze agent. Hij houdt zich netjes aan zijn ambtsgeheim; hij vertelt zijn vrouw niet over de zelfmoord van het echtpaar. Netjes van hem.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg leuk die reacties op mijn staccato, een soort automatisch wapen geladen met woorden (daar kom ik nu pas op haha) Bedankt voor de complimenten. Ik probeer de vorm aan te passen aan het verhaal, als het ff kan.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het eens met de bovenstaande reacties, ook ik vond de staccato wat lastig. Het gaf wel een bepaalde sfeer af. Verder vind ik het sterk geschreven. Graag gelezen!