Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#181 Phantom der Nacht

De dunne man wandelt door de rode neongloed van een seksshop. Zijn kale hoofd lijkt op het oppervlak van een dode planeet, en zijn hoge jukbeenderen doen hem lijken op een uitgehongerde Guy Pearce. Hij draagt een versleten Darkthrone T-shirt , en lijkt geen last te hebben van de vrieskou. Zijn spijkerbroek is veel te wijd, alsof hij zijn dunne spillebeentjes probeert te verbergen. In zijn rechterhand houd hij een boeketje met verwelkte rozen beet. Op zijn gezicht is een grijns te zien die zijn onnatuurlijk scherpe en lange voortanden toont. De dunne man steekt over, hij wandelt door rood. Auto’s stoppen spontaan voor hem, hoe snel ze ook rijden. Alsof een onzichtbare macht er voor zorgt dat hij niet eindigt als een rood remspoor op het wegdek. Aan de overkant van de straat deinst hij terug voor een voorbijlopende priester. Het kruis om zijn nek doet rookwolken uit de poriën van de dunne man ontsnappen. Als de priester uit zicht is, gaat hij eventjes op de rand van de stoep zitten tot hij weer de oude is. De dunne man arriveert eindelijk bij zijn bestemming, een flatgebouw dat er uit ziet alsof het uit een science fiction film is geteleporteerd. De dunne man klimt via de zijkant van het gebouw omhoog en klautert over het balkon van de tiende verdieping. Hij stopt bij huisnummer 78, en met zijn linkerhand trekt hij de voordeur eruit, en smijt hij het over de rand van het balkon, waar het de voorgevel van een geparkeerde Tesla compleet decimeert. De jonge vrouw staat in de deuropening. Ze trekt de kraag van haar coltrui opzij, en openbaart haar blote nek. Haar ogen glimmen van de gelukstranen. Enige vaardigheid in het liplezen laat meteen zien wat ze hem verteld. “Laat mij je Valentijn zijn. Voor eeuwig.”

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, vind ik een hele goeie! Zeker met de verwelkte bloemen had ik hem op het eind vd eerste alinea, hoewel ik liever zijn hoektanden wil zien dan zijn voor (snij) tanden. Dat rode remspoor, ik zou denken dat hij altijd een tekort aan bloed heeft. En dat ie moet gaan zitten om de oude te worden ... mooie vondst als ik zijn leeftijd beschouw! Kleinigheid: Je maakt wat veel gebruik van 'lijken' en 'de dunne man', mss een andere mogelijkheid zoeken? HoudT vast, i.p.v. houdt beet? Voordeur is vrouwelijk, ' ... smijt haar/ze over de rand...' VertelT Graag gelezen! [Bij nader beschouwing is beet juist, als Vlaming gebruik ik het niet.]

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel goed verhaaltje! Juist het feit dat je afwijkt van de standaards, zoals de voortanden i.p.v. hoektanden, houdt de spanning wat langer vast; het zou m.i. namelijk best om een exentriekeling kunnen gaan, als je begint met lezen. Wel zonde van de Tesla... Ik houd hiervan :thumbsup: Heel graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Lekker tegen alle clichés in. Grote glimlach hier. Dit is zover buiten mijn comfortzone dat ik alleen maar met open mond van de ene verbazing in de andere zit te vallen. Ik moet dit toch eens gaan proberen. Je trekt me gemakkelijk je verhaal in hoewel sommige dingen enige voorkennis van je lezer vragen. Er is slechts één zin waarop ik een paar keer moest herkauwen. Deze: ... en met zijn linkerhand trekt hij de voordeur eruit, en smijt hij het over de rand van het balkon, waar het de voorgevel van een geparkeerde Tesla compleet decimeert. Als je twijfelt over mannelijk of vrouwelijk kun je er zoiets mee doen: ... trekt de voordeur uit het kozijn en smijt die over de railing van de galerij. Wat kan het hem schelen wat die deur daar aanricht? :lol: :lol: .

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nooit een Phantom tegengekomen, een gemis besef ik. Een vrouwelijke voordeur, nog nooit van gehoord, maar symbolisch zeer begrijpelijk. Wordt steeds meer als manlijk beschouwd, lees ik. Met veel plezier gelezen. Lekker tegen de gevestigde orde in.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi De Thomas, verrassend verhaal, bizarre insteek met leuke elementen (ontmoeting met de priester, tegen de gevel opklimmen)! Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, als het om de liefde draait. Met plezier en verbazing gelezen!

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede invulling van de opdracht, ik heb niets toe te voegen aan de bovenstaande reacties, naar mijn mening hebben zij alle kleinigheden eruit gepikt. Graag gelezen!