Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #180 – Winnen

Ruben heeft zojuist mijn kat gewonnen. Door vals te spelen met pokeren. Zijn inzet werd steeds hoger en ik moest aan het eind wel mee om mijn huis terug te winnen. Mijn geld en mijn auto was ik al kwijtgeraakt aan hem. Kwijtgeraakt door mijn pokerverslaving. Als ik niet had geblowd vlak voor het pokeren, was het allemaal niet verkeerd gegaan. Het is geen gewone kat maar een Noorse Boskat, angora. Ik had hem als pluizebol gekregen toen hij een kitten van zes weken was. De kat heet Louis en ik ben stapelgek op dat lieve dier. Ik borstel hem elke dag, koop altijd de lekkerste hapjes voor hem. ’s Avonds ligt hij luid spinnend voor de open haard op een schapenvachtje en kijkt mij geruststellend aan, met half geloken goudkleurige sfinxogen. Louis is mijn allerlaatste en liefste bezit en Ruben won hem . De kat zit nog in mijn huis maar Ruben heeft de sleutel, en ook die van mijn auto. Ik denk dat ik Ruben ga vermoorden. Als die moord niet lukt, breek ik in mijn eigen huis in en steel ik mijn kat terug. Ik kan best leven zonder huis en auto - maar niet zonder Louis.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Ruben heeft zojuist mijn kat gewonnen.' ... dat wordt leuk, dacht ik en ik werd niet teleurgesteld. Wat een heerlijk droog en vlot geschreven verhaal. Compleet van de wereld, de beschrijving van de liefde voor Louis is een mooie, kloppende uitschieter naar het gevoel. Wel even de handen wassen na de poging tot ... anders wordt Louis vies.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Wirrewapper, Als ik me hierin verplaats, dan denk ik, dat ik Ruben al koud gemaakt had, voordat mijn kat de inzet kon worden. Verslaafd zijn aan wat dan ook lijkt me iets vreselijks. Je tekst wordt wel wat leesbaarder als je werkt in alinea's. Een enkele regel wit kan geen kwaad. Bijvoorbeeld: Ruben heeft zojuist mijn kat gewonnen. Door vals te spelen met pokeren. Zijn inzet werd steeds hoger en ik moest aan het eind wel mee om mijn huis terug te winnen. Mijn geld en mijn auto was ik al kwijtgeraakt aan hem. Kwijtgeraakt door mijn pokerverslaving. Als ik niet had geblowd vlak voor het pokeren, was het allemaal niet verkeerd gegaan. Het is geen gewone kat maar een Noorse Boskat, angora. Ik had hem als pluizenbol gekregen toen hij een kitten van zes weken was. De kat heet Louis en ik ben stapelgek op dat lieve dier. Ik borstel hem elke dag, koop altijd de lekkerste hapjes voor hem. ’s Avonds ligt hij luid spinnend voor de open haard op een schapenvachtje en kijkt mij geruststellend aan, met half geloken goudkleurige sfinxogen. Louis is mijn allerlaatste en liefste bezit en Ruben won hem. De kat zit nog in mijn huis, maar Ruben heeft de sleutel, ook die van mijn auto. Ik denk dat ik Ruben ga vermoorden. Als die moord niet lukt, breek ik in mijn eigen huis in en steel ik mijn kat terug. Ik kan best leven zonder huis en auto - maar niet zonder Louis.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Wirrewapper, Ik ben ook de bezitster van een Noorse boskat. Zijn naam is Vondeling en dan weet je wel waar hij vandaan komt. Uit het niets. In mijn leven met een labrador. Of hij helemaal ras is, dat weet ik niet. Maar hij is prachtig en zeer aanhankelijk. Ik zou ook een moord doen als iemand hem van mij zou ontfutselen, op welke manier dan ook!. Graag gelezen :p