7 jaar 2 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

#180 Hoe nederlagen levens kunnen redden

9 februari 2018 - 22:40
Fluitende vogels, narcissen die hun kopje de eerste stralen van de lentezon geven, een vrouw die haar vrije arm gebruikt om haar jas overheen te hangen. Alle beelden corresponderen vandaag met de eerste mooie dag van het jaar. Ik houd van deze dag, nog meer dan van de dagen voor kerst, het is de dag die naar lente ruikt. De zachte lucht, de liefde, die uit zijn winterslaap komt. Ze komt me tegemoet met haar hond, een klein exemplaar, dat ze middels een riem in haar eveneens kleine hand richting de narcissen leidt. ‘Hoi’, zegt ze tegen me. Ze laat een lach zien die op sombere dagen al zou binnenkomen. ‘Hallo’, zeg ik terug. Ik rijd verder op mijn mountainbike. Niet hard, maar bij elke trap voel ik meer dat ik de verkeerde kant opga. Ik besluit om te draaien. Misschien is ze er nog. Als ik bij haar ben, grijp ik haar vast, bind ik haar hondje vast aan een boom en bedrijf ik de liefde met haar. Zij wil dit ook, dat kan niet anders, waarom lachte ze anders zo lief naar me. Ze zit net als ik in de pubertijd, in een vroeger stadium dan ik, blijkbaar komt de hitsigheid bij meisjes eerder. Waar is ze? Misschien is ze na het bruggetje linksaf geslagen. Ik geef gas, vergeet dat de brug nog te weinig lentezon heeft gehad om op te drogen, en val met mijn knie op één van de houten planken. Ik open mijn broek, zie dat het vlees zich geschrokken terugtrekt. Tranen springen in mijn ogen. Weer geen prijs.

7 jaar 9 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
10 februari 2018 - 21:49
Hoi Martijn, de ontluikende lente mooi beschreven, evenzo wat die met HP doet. Ik denk nog even na over de op 2 na de laatste zin, deze kan verschillend geïnterpreteerd worden. In beide gevallen past het in het verhaal. Graag gelezen!

8 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
11 februari 2018 - 19:01
Martijn. Je verhaal: eind goed al goed. Goed gekozen titel en voor de vrouw, fijn dat zij gewonnen heeft! Misschien toch de volgende keer een iets indirectere tactiek voor de hp, geeft waarschijnlijk veel meer succes. Fijne zondagavond

7 jaar 2 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
11 februari 2018 - 23:23
Dank voor jullie commentaar. En Ton. Ik ben redelijk braaf, dus bedoelde vlees ook zo :) Groeten, Martijn

9 jaar

Rol

• Gewone gebruiker
12 februari 2018 - 11:51
Ah, zo vooruitkijkend naar de lente, die eerste warmte, leuk uitgewerkt naar de ontmoeting. En dan de ontgoocheling. (Zo zie ik het, hoe mw Marie het ziet dat de vrouw wint zie ik niet, of het moet gaan om het feit dat ze erin slaagt hp stapelverliefd te maken) Kleinigheden: Als je nu de eerste warme stralen gebruikt? (Deze is persoonlijk hoor, eerste stralen zijn voor mij eerder bij zonsopgang. Het is maar een suggestie) Puberteit blijft een moeilijk woord. Ik heb een probleempje met je tijdgebruik: bedrijf je de liefde, rij je dan verder en keer je terug om een evt relatie een kans te teven? Of is het zo dat je in gedachten overloopt wat je gaat doen, aarzelt maar dan toch de brug terug overgaat om over te gaan tot? Zoiets: 'Ik besluit om te draaien. Misschien is ze er nog. Eenmaal bij haar, zal ik haar vastgrijpen, haar hondje aan een boom binden (of mss eerst de hond en daarna haar vastgrijpen ;) ) en met haar de liefde bedrijven. Zij wil dit ook, dat kan niet anders, ... Komt me 'waar is ze?' ook duidelijker over dat hij haar nergens meer ziet. Als je erover denkt iets te herwerken, bewerk je tekst, en schrijf een evt nieuwe versie eronder. Kunnen anderen beide stukken lezen en hun mening uiten. Mss zie ik dingen anders die er voor hen niet zijn. Graag gelezen!