Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#180 Tombola ( het wel en wee van een zaadje)

Het gonst al weken in Bolas. Het was geen prettige gons, meer een verveelde. ‘De hoeveelste keer is het wel niet dat de hoofdprijs een leven is? De derde?’ Plats vindt het niet alleen saai, nee hij is woest. Hij wil maar een ding en dat is doelloos worden afgeschoten. ‘Gewoon voor de kick, snap je?’ Ik zwiep van ja maar snap er niets van. Ik droom ervan me te settelen, van eenwording en dan de wereld trotseren. Van al die zogenaamde plezierreisjes is nog nooit iemand levend teruggekomen. De horrorverhalen die er de ronde over doen, slaan me compleet lam. Net nu komt Bolas in beweging, het is zover. Plats wordt naar voren gestuwd, roept om hulp maar het is te laat. Hij ligt op koppositie, heeft gewonnen. Ik dobber wat verslagen rond en zie de laatste vriend de tunnel verlaten. Het gonst in Bolas. De hoofdprijs was de laatste keer toch niet gevallen. Onverwacht waren ze op het droge terecht gekomen. Ik voel de zwiep terugkomen in mijn lijf. Hoop doet leven.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leven inzetten als hoofdprijs..... doelloos worden afgeschoten? Dat noem ik nog eens een prijs. Maar misschien dat mensen tegenwoordig wel in de rij gaan staan. Tenslotte is er niet voor niets euthanasie en een kliniek voor levensbeëindiging....Zeer aparte inhoud, Nancy. (Tenzij ik de plank helemaal missla...)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O jee, ik begrijp het nu. Nou ja, je kunt je afvragen of dat zo'n hoofdprijs is : het leven. Een plezierreisje voor velen zeker niet..... Precies het tegenovergestelde dus...... Laat ik er nu iets van humor in zien..... Maar apart blijft het, zoals je het beschreven hebt.....

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het is vooral humoristisch bedoelt maar als je het met een andere bril leest dan zien de zwiepers ( spermatozoïden) op eentje na niets in het leven. Ze willen alleen de plezierreisjes en die leiden in dit verhaal juist niet tot een leven. Vandaar dat de ‘ik’ graag wil winnen, hij/zij ziet het leven wel zitten. Bedenk me nu dat ik de titel aanpas in Tombola aangezien de meesten het niet redden.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Meta ik verwacht denk ik dat iedereen de link legt maar denk dat ik een (vunzig) slagje meer in het koffer heb :unibrow: Bij het thema winnen dacht ik aan de race naar de eicel. Vraag me niet waarom, het is niet dat ik mezelf kan volgen :D Dankjewel

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nancy, Een heel origineel verhaal met een zaadcel als HP. Je moet er maar op komen. :o Ik heb ooit eens een boek gelezen over een embryo in wording en het was ongelooflijk spannend, bijv. "oeii, mijn stompjes veranderen in handen met vingers, nu moet ik binnenkort naar de tunnel, help, ik ben bang om uitgestoten te worden." Ik zou het boek graag nog eens lezen, maar ben de naam van de auteur en de titel vergeten. Ik ga eens goochelen. Fijn weekend toegewenst, Nancy.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij wordt steeds leuker merk ik ;-) Marijcke, Ian McEwan schreef Notendop, daarin is ook een embryo aan het woord. Geweldig boek.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha! Ik had em gister gelezen maar ik begreep em eigenlijk niet, ik dacht dat er iemand doodging o.i.d. Met de uitleg erbij wordt het een heel ander verhaal, en eigenlijk best geestig! :nod: :)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, S-U-B-L-I-E-M! Prachtig, die metaforen. Je hebt weer met veel fantasie een geweldig leuk en mooi verhaal neergezet! Ik heb weer enorm van jou genoten! :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het is maar goed dat je uitleg hebt gegeven. Ik dacht al: waar gaat dit heen? Naar de uitgang dus. Hoe zal het gevecht daarbinnen gaan?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ... je bent geweldig. Ik snapte ook niets van je verhaal. Toch nodig iets van SF en Horror en Fantasie lezen, dacht ik. Grappig hoe je met schrijven allerlei onmogelijke situaties ontdekt en ideeën krijgt waar je je eerst helemaal niet bewust van was. Goed gedaan, Nancy

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een geweldig leuke Nancy! Na her- en herlezen, zat er in mijn hoofd iets te malen van, is het dat of is het dat niet ... toen waren er nog geen reacties. Ik had gelijk! Een heel erg doordenkertje. Je vindt altijd de leukste namen voor je personages, kan je geen boekje maken over voorlichting voor kinderen? :nod: Kleinigheden: Na gonsde een komma plaatsen Zonder komma lees ik door en wordt het 'het was geen prettige gons meer' Een fantasie verhaal is het zeker, want koplopers versmelten, maar achterblijvers, hoe moet ik het zeggen, worden opgeslokt. Je ik-persoon zou al lang niet meer leven bij de volgende actie :D :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, na je uitleg van de zwiep, nu begrijp ik je tekst en kan erom lachen! Bijzondere invulling, fijne zondag.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kon jullie deze keer ook niet zo goed volgen. Ik dacht van wel, ik dacht: Ze denken om, de hoofdprijs is de dood en daar wordt om gestreden. Dat was ook leuk!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank allemaal voor julie leuke heerlijke reacties. Marlie, dankjewel daar moest inderdaad een komma en ja dit is echt fictie waarbij ik met de fysiologie van het manmenselijke lichaam weinig rekening hou. Omdat weinigen meteen doorhadden ( of dat niet durfden te denken :unibrow: ) waar het om gaat heb ik er toch maar een subtitel achter geplakt.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Stella, wij kunnen onszelf ook maar moeilijk volgen toch hadden we niet verwacht dat jullie lezers niet direct aan de basis van ons bestaan dachten maar aan de dood ;) . Hopelijk helpt te subtitel :D anders denk je nog dat we depressief zijn :D

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Jawel hoor, meteen beeld, geluid, geur en ... nee kleur eigenlijk niet. Die naam Bolas heeft vast een achtergrond maar zonder verdere informatie vind ik 'm ook al geweldig! Kleine bekentenis: mijn mind is soms wel dirty te noemen en oh wat kan ik daar toch van genieten. :lol: :lol: :lol: Briljant verhaal!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nancy, De schrijver is Ivo Van Orshoven, een advocaat die in 1991 rechter werd in eerste aanleg. Het boek heeft als titel 'Het lied van Iram'. Gepubliceerd in 1987. De auteur kreeg er de Emiel Vlieberghprijs voor. Een aanrader. Googelen is toch een pracht van een uitvinding. :nod:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De namen Bolas en Plats vind ik zo leuk gekozen. Bolas is in Rotterdam een winkel in mannenondergoed en bij Plats krijg ik allerlei denkbeelden. Overigens betekent het in het Zweeds plaats. Origineel verhaal.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, wij kunnen onszelf ook maar moeilijk volgen toch hadden we niet verwacht dat jullie lezers niet direct aan de basis van ons bestaan dachten maar aan de dood ;) . Hopelijk helpt te subtitel :D anders denk je nog dat we depressief zijn :D
Ja, die subtitel maakt veel duidelijk. En nee hoor, ik dacht niet dat jullie depressief zijn. Hooguit dat er af en toe een gezonde huiselijke ruzie is.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Mechtilde, ik wist wel dat jij het meteen zou snappen :D. Ik zal de herkomst van Bolas maar verklappen. Het is Portugees voor ballen. Dankjewel @Marijcke wat leuk dat je het nog opzocht. Ik sla het op en wie weet kom ik er toe om het aan te schaffen en te lezen. @ Levina, wat grappig dat er een mannenondergoed winkel is met die naam, Bolas is Portugees voor ballen. Tja Plats ik vond het wel spetterend klinken :unibrow: Dankjewel @ wij slaan elkaar nog wel eens de koppen in :D