Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #180

Behoefte aan feedback op je schrijfwerk? Doe dan mee met onze wekelijkse schrijfopdracht, uitgeschreven door onze professionele schrijfcoaches.

Wekelijkse schrijfopdracht

Iedere week kun je aan de slag met een nieuwe inspirerende schrijfopdracht. De opdrachten worden om en om uitgeschreven door schrijfcoaches Odile Schmidt, Wilma van den Akker, Corrie, Inanna van den Berg, Frank Noë, Nel Goudriaan, Marijcke Cauwe, Lizette van Geene, Mike van Holsteijn en Greetje Kruidhof. Iedereen kan meedoen!

Lees hieronder de 180e opdracht, ga naar het forum van Schrijven Online en plaats je verhaal om gratis feedback te ontvangen.

Wekelijkse schrijfopdracht #180 – Winnen

Door schrijfcoach Odile Schmidt

Schrijf een verhaal met een ik-perspectief en iemand anders die iets wint. Maximaal 300 woorden.

Publiceren en feedback

Je kunt jouw verhaal publiceren op een speciaal onderdeel van het forum. Daar kunnen de schrijfcoaches en andere deelnemers feedback geven op het verhaal. Dat gaat zo:

  • Klik op deze link en voer jouw verhaal in (vergeet niet het nummer en de titel van de opdracht te vermelden in de onderwerpregel). Klik vervolgens op 'Bewaren'.
  • Wacht op feedback of geef alvast feedback op andere verhalen.
  • Feedback geven op verhalen van voorgaande opdrachten mag natuurlijk ook!

Let op: je moet een profiel op Schrijven Online hebben om verhalen op het forum te kunnen plaatsen. Klik hier om een nieuw profiel aan te maken.

Over de schrijfcoach

Odile Schmidt-Nouhan (1965) is veelvuldig genomineerd en winnares van schrijfwedstrijden. Naast korte verhalen schrijft ze weleens winnende columns en staat ze in de top 100 van de Turing gedichtenwedstrijd 2015. Wil je meer weten over Odile? Kijk dan op haar website.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
citaat: Schrijf een verhaal met een ik-perspectief en iemand anders die iets wint. wat bedoel je hiermee? een moeder die haar dochter ziet winnen, beschreven alsof ik de moeder ben of wat?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar kan ik het verhaal (#180) .vinden dat ik hier gisteren geplaatst heb? Dan zou het toch hier ergens moeten staan bij reacties?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het niet voor je kunnen vinden. Het beste lijkt mij dat je het opnieuw indient.
Ik heb hem net opieuw ingediend, klikte op 'bewaren', zag hem kant en klaar staan (net zoals vorige keer) maar als ik daarna dit forum open zie hem ineens weer niet staan. Of moet ik ergens anders kijken, dit is toch het forum voor de wekelijkse schrijfopdracht #180? Of zit ik op een verkeerde pagina?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap denk ik de indeling van deze website niet, want ik heb het verhaal zojuist toch zien staan! 2 dagen geleden, er zijn 2 reacties op. Ik kon hem pas terugvinden toen ik Berichtenhistorie in mijn profiel zocht. Het lijkt er voor mij nu op dat er 2 fora zijn met allebei de titel: Wekelijkse schrijfopdracht #180

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
er zijn zeker geen twee fora, want een website werkt met een data base als je je verhaal hebt getypt en op bewaren hebt gedrukt, dan krijg je het een seconde later in opmaak te zien ik begrijp dat jij dat ook hebt gezien onder jouw tekst staat een balk met de tekst Volg dit... als je daarop klikt verandert de tekst in Je volgt dit ... ga naar boven naar de oranje balk als er een enkele balk staat ga je via Community naar Forums onder Forums staat bijna onderaan alleen voor leden Wekelijkse schrijfopdracht klik je die aan dan verschijnt er een tweede oranje balk rechts in die balk zie je Gevolgde onderwerpen klik daarop en je krijgt een lijst van onderwerpen die JIJ volgt staan er meteen al twee oranje balken dan hoef je alleen maar te klikken op Gevolgde onderwerpen ook een manier om interessante onderwerpen van anderen te vinden is klikken op Recente onderwerpen en Recente berichten dan nog een oude truc boven jouw bijdrage, of elke andere bijdrage die je gevonden hebt, vind je de vertakking die de computer gebruikt klik bijvoorbeeld op Autobiografische schrijfopdracht, dan ga je daarheen ik voel met je mee, het heeft mij twee jaar frustratie gekost, deze website, ik begin er nu een beetje in thuis te raken

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Peter, voor die handige tips! Ik was een hele tijd niet meer actief op deze site geweest, goed om de weg weer opnieuw te vinden met deze gebruiksaanwijzing :-)

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Odile voor je weekopdrachten! Ik vind het jammer dat niet op alle feedback werd geleverd, het blijft altijd interessant van elkaar te lezen. Dat er op de inhoud reactie komt ve coach is en blijft leuk. Ieder trekt zijn eigen conclusies. Persoonlijk vind ik een reactie op het schrijftechnische, de stijl, opbouw ... nog veel interessanter. Het helpt ons (mij in elk geval) nog meer vooruit. Dat hoeft daarom geen verslag te worden. Tot de volgende!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie: sorry dat ik inhaak Ik vind techniek, vorm etc ook het interessantste, maar ben gaan beseffen dat een reactie hoe een tekst overkomt bij de lezer (coach of gewoon lid) ook belangrijk is voor de motivatie. Het zwakke punt is soms dat fantastisch, prachtig, mooi alleen, zonder argumentatie, zoutloos kan overkomen. Wat dan, waarom, wil je weten. Begrip voor wat iemand in zijn/haar leven meemaakt is toch een beetje anders, daar zijn andere fora voor, denk ik dan wel eens. Komt er echter een verhaal los van soortgelijke beleving, ja dan ben ik daar weer erg blij mee. Dus... het loopt zoals het loopt, als we maar blijven schrijven