#179 Trump

Ik heb Trump gevraagd of ik hem in het Witte Huis mocht interviewen. Het liefst had ik dat op een bankje op de brink in mijn woonplaats gedaan. Omdat ik wel wist dat hij dat niet zou doen, heb ik mezelf maar uitgenodigd. Tot mijn verbazing kreeg ik niet veel later bericht dat ik welkom was. Ik schreef dat ik me zeer vereerd voelde, maar helaas de reis niet kon betalen. Hij vroeg om mijn bankrekeningnummer. Toen werd ik achterdochtig, want hij is dol op geld. Ik besloot om het meeste geld naar mijn spaarrekening over te boeken. Daarna gaf ik mijn rekeningnummer door. Na een paar dagen zag ik dat er 8000 euro was gestort. Het was wel duidelijk dat Trump geen verstand van geld had. Het was 10 uur ’s avonds toen ik in Washington landde. In de aankomsthal stond een man die een bord omhooghield, waarop in grote letters mijn naam stond. Ik liep naar hem toe en zei dat ik degene was die op het bord stond. Hij nam de reistas van me over en zei dat ik hem moest volgen. Zo gauw ik in de Mercedes zat, zei de man dat hij mij eerst naar een hotel bracht en me de volgende middag zou ophalen voor het interview met Trump. Ik voelde me een ster toen ik voor het Witte Huis werd afgezet. ‘De ‘bewaker’ die voor de deur stond, bracht me naar een kamer waar de laatste kerstversieringen nog niet waren verwijderd. Ik zat nog geen vijf minuten of Trump kwam al binnen. Lachend gaf hij mij een hand en ging in een stoel tegenover me zitten. Hij nam me van top tot teen op. ‘Wat wilt u weten?’ begon hij. ‘Niets over politiek, maar over uw privéleven.’ ‘Okay.’ ‘U bent voor de derde keer getrouwd.’ ‘True, true.’ ‘Met hoe veel andere vrouwen heeft u tussen de lakens gelegen?’ ‘Wegwezen. Ik, had verwacht een keurige vrouw te ontmoeten.’ Gedecideerd wees hij naar de deur. ‘Ik ga alleen weg als ik naar het vliegveld wordt gebracht. Anders moet ik hier overnachten.’ Er kwam een begerige blik in zijn ogen. ‘Dat mag ook.’ Op die uitnodiging ben ik niet ingegaan. Tenslotte ben ik inderdaad een keurige vrouw. Het is geweldig dat ik voor één vraag zo veel geld heb gekregen. Wie doet me dat na?

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het graag gelezen, met een lach! Het is origineel, omdat het enigszins afwijkend is van de originele opdracht, maar het verhaaltje is er niet minder om. Voor mij is het een kritiek op Trump, satirisch. Leuk geschreven!
6 februari 2018 - 21:52

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik had het fragment verwijderd omdat het niet aan de opdracht voldeed. Wat zie ik tot mijn stomme verbazing? Het staat er nog. (Hoe moet je een reactie verwijderen?)
10 februari 2018 - 5:12

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tja, enorm leuk en hilarisch, ook wel spannend. En natuurlijk is dit waar gebeurd, toch? Je bent inderdaad een keurige vrouw, om zo'n type af te wijzen. :D Ik heb hier van genoten! PS: eens met Marijcke; lekker laten staan, dit mag je ons forumgenoten niet onthouden!
10 februari 2018 - 21:24