Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#179 De tas vol liefde

Op een middag ontmoette Bart en Mirjam elkaar op de brink van een dorp in het oosten van het land. Was het toeval, of hadden ze het afgesproken? Bert had een tas bij zich, van opvallend rode kleur en het was duidelijk dat er iets zwaars in zat. Mirjam keek ongeduldig op haar horloge. "We moeten de trein halen. We hadden een kwartier eerder afgesproken." Bart schudde zijn hoofd met een grimmas en legde twee handen op haar schouders. "Laat die trein maar zitten er zijn veel belangrijkere zaken." "Ja maar,..." "Niets te ja-maren." en hij duwde haar om en knoopte een theedoek om haar hoofd. "Wat doe je nou!" "Vertrouw je me?" "Jaha" zuchtte ze "Blijf dan maar eens rustig staan." Bart ritste de rode tas open en haalde er een aantal grote kaarsen uit. Deze plaatste hij in een grote cirkel om hen heen en stak ze één voor één aan. "Draai je nu maar rustig om en doe de theedoek af." Met een zucht draaide Mirjam zich om en mompelde: "Wat heb je nu toch weer uitgevreten?" Toen ze de theedoek afdeed, verstijfde ze en zag Bart op zijn kniëen temidden van een cirkel brandende kaarsen zitten met een ring in zijn handen. Precies op de plek waar ze elkaar voor het eerst wachtend op de trein hadden ontmoet. "Wil je met me trouwen?"

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Zonnestraal, Het verhaal is erg lastig te lezen. Probeer een aantal wit regels in te bakken, helemaal omdat je alleen een serie bewegingen beschrijft leest het niet prettig. Wat ik eruit haal is wel een soort dans der verleiding maar het verhaal kan nog wat geschaafd worden, wellicht als verassing een enkel stukje gesproken tekst erin aan het einde? Succes.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Eens met Darkvalley. Het is meer een opzet van een verhaal. Met wat kleine aanpassingen kan het een mooi verhaal worden, nu is het meer een opsomming. Aan de andere kant ontlokt het bij mij ook wel weer glimlach, omdat je het wel heel consequent doorvoert.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. Tja ik had al zo mijn twijfels bij het afmaken van het verhaal dacht ik moet ik persoon A en B nu een naam geven of moet ik het zo geheimzinnig en aftsandelijk mogelijk houden en dus puur enkel beschrijvend van wat een toeschouwer zou zien, Ik merk dat dat inderdaad ook een beetje hakkelend en stoef overkomt.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voeg me bij de reacties van Darkvalley en Hadeke, het verhaal komt over als een soort opsomming van handelingen, waardoor het inderdaad wat stroef overkomt. Wel heb ik het gevoel dat er iets in het verhaal zit, dat alleen nog niet tot zijn recht komt. Schaaf er hier en daar wat aan, probeer zinnen anders te vormen, geef eens een andere kijk op een handeling, of geef hem anders weer. Oefening baart kunst.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zonnestraal wat een lief verhaal. Ik lees het nu pas en dacht wat zitten die mannen nou toch te zeuren :D zeker te romantisch voor ze maar zag dat je het hebt herschreven. Graag gelezen.