Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#178 Doorgeefluik

Zij verhaalt over de menselijke behandeling dat zij vrij was, is en zal blijven in haar denken haar doen en laten doet de hoge heer geen wenkbrauwen fronsen hoogstens een knipoog van herkenning en begrip. Zij bijt zich vast in het rauwe nieuws dat zij ongefilterd in hapklare brokken aan de samenleving serveert. Iedereen ziet dat het niet waar is, maar niemand zegt er wat van.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Alice, Ik denk dat ik het gedicht begrijp maar vond het erg lastig te plaatsen. Na een paar keer herlezen denk ik hem te hebben en plaats ik bij een activiste die dingen roept tegen de gevestigde orde die niet waar zijn, en waarvan iedereen ziet dat het niet waar is, maar ze laten haar gang maar gaan. Dat is in ieder geval mijn interpretatie, de dubbele ontkenning die er in zit maakte het een beetje lastig :) De hoge heer die haar al negeerde en daarna de afsluiter. Wel erg mooi verwoord met beeldende zinnen. Met plezier een paar keer gelezen.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht eerst aan een nieuwslezeres, maar dan wel iemand die niet objectief is. (2e regel) Eerlijk gezegd heb ik dit gedicht ook paar keer gelezen. Het is wel boeiend, maar op de eén of andere manier moeilijk om je een voorstelling bij te maken.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Edith en Darkvalley, Dank voor het lezen (en weer..) Fijn dat jullie feedback geven. Het blijkt dat mijn bedoeling niet uit het gedicht valt op te maken. Meer rekening ouden met de lezer is een goed startpunt voor een volgend gedicht. Dank! Mijn idee achter het gedicht was: een journaliste die vanwege de staatscontrole op het nieuws lange tijd in de gevangenis heeft gezeten. Zij is in vrijheid gesteld op voorwaarde dat zij het bewind in de gevangenis en in het land niet afvalt. Al het nieuws wat zij nu nog verspreidt gaat met goedkeuring van de hoge heren/regering v.h. land. Ze is gaan geloven dat het nieuws dat wordt vrijgegeven de hele waarheid is. De zwijgende meerderheid weet beter.