Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#178

Kijk, hier klapperen de zeilen met hun kleine vosse pauwe vleugel delen bewondering voor mij met niemand Ik, papefant - blaas Iedereen ziet dat het niet waar is, maar niemand zegt er wat van. Zie me dan, zie me dan!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste CC, intrigerend, dit gedicht. Ik moet aan een vlinder denken in de storm, maar merk later dat de papefant de storm veroorzaakt. Mooi raadselachtig woord, doet me denken aan een fazant maar het geeft niet dat ik niet weet wat het precies is. Ook de laatste regels zijn wat raadselachtig: de papefant wil gezien worden terwijl in regel vier tot en met zes al wel genoemd wordt dat in elk geval de vleugels hem bewonderen. Misschien wil de papefant meer dan dat? Een gedicht om te herlezen, dank, Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind poëzie lezen lastig, maar misschien is het dat niet, omdat er geen goed en fout is, omdat je er als lezer mee kan doen wat je wilt, meer nog dan met proza. Ik vind je gedicht intrigerend. Ik google op "papefant" en de eerste hit is dit bericht. Ik denk dat het een nieuw woord is. Wat mij bijblijft is een persoon die niet gehoord wordt hoe hard hij of zij haar of zijn best ook doet.