Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 178 Vind ik leuk

# 178 Ze is gelukkig met haar baby zegt ze, op Facebook zet ze foto's van haarzelf en de kleine met een brede lach Iedereen ziet dat het niet waar is, maar niemand zegt er wat van, vrienden klikken op geweldig en op vind ik leuk

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Willemina, Leuk, dat je Facebook gebruikt in je gedicht, dat maakt het heel herkenbaar en speels. Tegelijk is het niet een heel vrolijk gedicht...De titel vind ik goed omdat die precies klopt en je toch op het verkeerde been zet. Verder heb je de regel van Ted van Lieshout heel natuurlijk verwerkt, dat is mooi gedaan. Mocht je nog willen schaven, misschien kun je nog even doorschrijven? Bijvoorbeeld hoe het voor deze vrouw is dat al haar vrienden liken terwijl ze een ander beeld neerzet van zichzelf dan de werkelijkheid? Daar ben ik wel benieuwd naar. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mijn eerste gedachte was ook de schone schijn op FB erbij te halen maar vond dat lastig. Jij doet dat heel natuurlijk vloeiend en schrijnend ingezoomd op 1 situatie. Knap Willemina :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn , dat haar vrienden zo loyaal zijn, maar wat sneu -en verschrikkelijk-, dat ze net blij is met haar baby (want zo vat ik het op). Wel heel realistisch als je op het nieuws afgaat. Maar goed gevonden! Loopt soepel, en is erg beeldend geschreven. Verdrietig tegelijk.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Willemina, Leuk, dat je Facebook gebruikt in je gedicht, dat maakt het heel herkenbaar en speels. Tegelijk is het niet een heel vrolijk gedicht...De titel vind ik goed omdat die precies klopt en je toch op het verkeerde been zet. Verder heb je de regel van Ted van Lieshout heel natuurlijk verwerkt, dat is mooi gedaan. Mocht je nog willen schaven, misschien kun je nog even doorschrijven? Bijvoorbeeld hoe het voor deze vrouw is dat al haar vrienden liken terwijl ze een ander beeld neerzet van zichzelf dan de werkelijkheid? Daar ben ik wel benieuwd naar. Schrijf ze, Greetje Kruidhof
Bedankt voor je reactie, Greetje. Ergens vind ik het zelf zo wel 'af' maar ik ga je suggestie ter harte nemen en eens zien of dat nog meerwaarde heeft. Zou best eens kunnen. Ik krijg ineens een beeld. Nu de woorden nog. :)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn eerste gedachte was ook de schone schijn op FB erbij te halen maar vond dat lastig. Jij doet dat heel natuurlijk vloeiend en schrijnend ingezoomd op 1 situatie. Knap Willemina :thumbsup:
Volgens mij las ik iets heel fraais van jouw hand, op Facebook. Ik ga je gedicht hier zo nog even opzoeken, Nancy. Bedankt voor je mooie woorden en duim. Ben ik blij mee. :nod:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijnend fraai. De tweede 'op' in de laatste regel zou je kunnen weglaten..
Bedankt voor je compliment en het meedenken, Ostinato. In een gewoon stukje tekst zou ik de tweede 'op' hebben weggelaten. In eerste instantie schreef ik het gedicht ook zonder maar heb ik het later toegevoegd omwille van het ritme. (Wordt 'omwille van' nog wel gebruikt? Of is het een antiek begrip, vraag ik mij nu af ... :confused: )

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gedaan met de titel! Dat zette me echt even op het verkeerde been, dat was heel anders geweest als je bv 'Facebook' als titel had gekozen: dan weet je al bijna welke kant het gedicht opgaat. Iemand anders dacht aan postnatale depressie, moest ik ook aan denken. Pijnlijk, maar mooi beschreven.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn , dat haar vrienden zo loyaal zijn, maar wat sneu -en verschrikkelijk-, dat ze net blij is met haar baby (want zo vat ik het op). Wel heel realistisch als je op het nieuws afgaat. Maar goed gevonden! Loopt soepel, en is erg beeldend geschreven. Verdrietig tegelijk.
Bedankt voor je leuke reactie EdithE. Je gaat helemaal op in de tekst zie ik en dat vat ik op als een compliment. ;) Dankjewel.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Postnatale depressie haal ik hier uit. Goed beschreven!
Dankjewel Depengevoed (bijzondere naam trouwens),

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Willemina, Mooi. We zaten op ongeveer dezelfde golflengte met deze schrijfopdracht. Heb je het gezien? :o Grappig.
Dankjewel, Marijcke. Ik heb je gedicht nog niet gelezen maar dat ga ik vanavond nog wel even doen. :nod:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gedaan met de titel! Dat zette me echt even op het verkeerde been, dat was heel anders geweest als je bv 'Facebook' als titel had gekozen: dan weet je al bijna welke kant het gedicht opgaat. Iemand anders dacht aan postnatale depressie, moest ik ook aan denken. Pijnlijk, maar mooi beschreven.
Dankjewel Erik Jan. Ik ben blij met je reactie.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, mooi hoe je 'dit leed' weergeeft met social media. De moeder wil zo graag een modelmoeder zijn, maar de waarheid is pijnlijk anders... Graag gelezen en fijn weekend.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, mooi hoe je 'dit leed' weergeeft met social media. De moeder wil zo graag een modelmoeder zijn, maar de waarheid is pijnlijk anders... Graag gelezen en fijn weekend.
Dankjewel mw. Marie. En nog een fijne zondag. :)

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Poeh die komt wel even binnen. Wat triest zeg. Stemt tot nadenken. Mooi verwoord Willemina.