Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#176 Slaapversje

Dromen draven dansjes makend val verloren van plezier Zachtjes samen in het klaver Volg de schaapjes maar van hier Vol van weide wolle vachtjes Knuffel beertje zachtjes dan Pop weltruste, mam een kusje Volg de schaapjes naar de dam. Troetel tegen koude beentjes wroet ze langzaam keer op keer wentelteentjes donzig eendje Volg de schaapjes tot het meer Bootje varen zachtjes waaien Rustig schommelen, papa gaapt Dommelend lui van Lobbes aaien Volg de schaapjes tot je slaapt

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dromen draven dansjes makend val verloren van plezier Zachtjes samen in het klaver Volg de schaapjes maar van hier Vol van weide wolle vachtjes Knuffel beertje zachtjes dan Pop weltruste, mam een kusje Volg de schaapjes naar de dam. Troetel tegen koude beentjes wroet ze langzaam keer op keer wentelteentjes donzig eendje Volg de schaapjes tot het meer Bootje varen zachtjes waaien Rustig schommelen, papa gaapt Dommelend lui van Lobbes aaien Volg de schaapjes tot je slaapt
Hallo Bileam, Ik vind het een vrolijk liedje vol 'lijfelijke' fantasie. Het neemt me mee naar een zorgeloos dromenland. Vooral de derde strofe vind ik origineel en lief. Deze regel: 'Vol van weide wolle vachtjes' klinkt wel lekker, maar klopt niet helemaal. Correct zou zijn: 'weide vol van wollen vachtjes', maar ik laat het aan jou of je daarvoor kiest. Leuk gedaan! Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Wilma, bedankt voor de feedback. Ook ik zit met die zin, waar het belang van klank met de correctheid strijd. Ik zal eens naar de mening van mijn neefje en nichtjes vragen. ;-)