Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#176 -Dromenland

Sterretjes staan te stralen Kindje staat te dralen’ 't Maantje schijnt naar binnen Wat moet je nog verzinnen Kom geef mama maar je hand Dan gaan we samen naar dromenland Sterretjes staan te stralen Kindje moet niet dralen ’t Maantje gaapt nu ook zowaar Kindje, ga naar bed nu maar Kom, geef mama maar je hand Dan gaan we samen naar dromenland! Sterrenstof en dromenzand… Kindje is in dromenland

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(Ik weet niet, of en tweede inzending toegestaan is, maar dat merk ik dan wel) De maan en de sterrenhemel hadden op mij als kind een sterke aantrekkingskracht -nog eigenlijk wel. En zojuist kreeg ik dus nieuwe inspiratie voor een ander slaapliedje

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterretjes staan te stralen Kindje staat te dralen’ 't Maantje schijnt naar binnen Wat moet je nog verzinnen Kom geef mama maar je hand Dan gaan we samen naar dromenland Sterretjes staan te stralen Kindje moet niet dralen ’t Maantje gaapt nu ook zowaar Kindje, ga naar bed nu maar Kom, geef mama maar je hand Dan gaan we samen naar dromenland! Sterrenstof en dromenzand… Kindje is in dromenland
Beste Edith, Ik kijk gewoon hoe ver ik kom met het geven van feedback. Het duurde even voordat ik eraan kon beginnen omdat ik mijn inloggegevens niet paraat had, maar die heb ik inmiddels gevonden. Dit is een fijn slaapliedje en wat vooral goed werkt is de afwisseling in langere en korte strofen. In het geval van een liedje zijn het coupletten met een refrein. De herhaling van het refrein versterkt het 'slaapwekkende' van het liedje. De laatste twee regels bevestigen het resultaat. Mooi gedaan! Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O fijn, dank je wel voor het compliment! (Is het nu toegestaan om meerdere inzendingen in te dienen ?)

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O fijn, dank je wel voor het compliment! (Is het nu toegestaan om meerdere inzendingen in te dienen ?)
Hallo Edith, In principe ga ik ervanuit dat iedereen één gedicht inzendt, en daaraan doorwerkt na het krijgen van feedback. Dat werkt het beste. Als mensen erg veel inzenden, dan sla ik ze over om de anderen ook aan bod te laten komen. Hoe het bij de andere opdrachten werkt, weet ik niet. Lees anders de regels en afspraken nog even na. Groet weer van Wilma

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prima hoor. Ik zal de volgende keer iets minder impulsief te werk gaan.