Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht # 176 - Slaapliedje

Schrijfcoach Wilma van den Akker, het is geen echt slaapliedje geworden maar een gedicht over slapen. Het woord slapen heb ik omcirkeld en toen kwam dit: Wekelijkse schrijfopdracht # 176 – Slapen De zon gaat onder door slaap overvallen sluiten de ogen fluisterende gedachten komen tot stromende dromen in een roes van niet te evenaren daden dienen boze dromen zich aan tot het ochtendgloren

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Riny het dichten gaat je naar mijn idee heel goed af. Voor een kind lijkt me dit wat ‘zwaar’ maar ik heb er wel van genoten. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Nancy, ... het is ook geen slaapliedje. In mijn voorberichtje aan Schrijfcoach Wilma van den Akker heb ik dat verteld. Het kwam zo op mijn papier te staan. Wel een leuk idee om op die manier te gaan dichten. Dank voor je reactie, Nancy en zeker voor je duim!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel, ... wat verras je mij. Spelen met klanken en daarvoor al met kleuren. Ik weet niet wat mij overkomt, ik laat het maar gaan. Vroeger had ik het al over mijn taaie brein en dat daar langzaam aan, door feedback luchtkanaaltjes ontstonden en natuurlijk door freewriting. Enfin, laat de natuur zijn gang maar gaan. Dank voor je reactie, Nel.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gedicht, met name inderdaad door het spel van klanken. Rustgevend ook, zij het voor een volwassene. Alleen een vraag, waarom boze dromen en geen mooie dromen? Ik droomde eens -jaren geleden -de volgende tekst : Ik wou, dat het leven vol mooie dromen was dan plakte ik er nog even de helft aan vast. Ik werd wakker en dacht meteen "dit moet ik ergens noteren" Bedenk, boze dromen neem je mee naar de volgende dag. Mooie dromen laten je dag in een andere sfeer beginnen (hoed die eindigt, ligt toch niet in onze eigen handen).

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Edith, ... het kwam bij mij zo: eerst een beetje simpelweg dromen, dan kan het opeens zijn dat je flink moet fietsen tegen wind in, of dat je achterna gezeten wordt en de sleutel niet in het slot kunt krijgen met alle nare gevoelens van dien. Dat zijn voor mij boze dromen. Je hebt daardoor negatieve gebeurtenissen in boze dromen opgelost - dan breekt de nieuwe dageraad aan en kun je weer fris beginnen. Dat was wat ik voor ogen had met dit gedicht. Zo zie je maar weer dat een ieder zijn eigen invalshoek heeft en dat is goed. Wat fijn, dat je die woorden destijds genoteerd hebt. Dank voor je reactie.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfcoach Wilma van den Akker, het is geen echt slaapliedje geworden maar een gedicht over slapen. Het woord slapen heb ik omcirkeld en toen kwam dit: Wekelijkse schrijfopdracht # 176 – Slapen De zon gaat onder door slaap overvallen sluiten de ogen fluisterende gedachten komen tot stromende dromen in een roes van niet te evenaren daden dienen boze dromen zich aan tot het ochtendgloren
Hallo Riny, Je zegt het zelf al: het is meer een gedicht dan een slaapliedje. Dat is goed hoor, er zijn geen echte wetten voor poezie. 'Stromende dromen' is mooi van klank. Ik ben benieuwd wat je bedoelt met de 'roes van niet te evenaren daden'. Daar krijg ik even geen beeld of gedachten bij. Kijk ook welke woorden je hier echt nodig hebt. Vaak kun je nog woorden schrappen om tot de essentie te komen. Er komt bijvoorbeeld twee keer het woord 'dromen' voor. Heb je die allebei nodig? Succes! Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfcoach Wilma, ... dank voor je fijne en leerzame reactie. Met die twee maal dromen, dacht ik in eerste instantie aan een nachtmerrie. Dat vond ik te hard in dit gedicht en heb er boze dromen van gemaakt. Vanmiddag heb ik een herschrijf gemaakt: De zon gaat onder vermoeide ogen sluiten zich fluisterende gedachten komen tot stromende dromen van zacht naar krachtig verdwijnen zij door het ochtendgloren (Ik hoop niet te laat te zijn met deze verandering.)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weet je Riny, jouw slaap~dicht doet iets met me. Ik las het als: De zon gaat onder door slaap overvallen sluiten de ogen Stille gedachten komen tot stromende dromen Dan dienen stoute daden boze dromen aan En weer is het morgen door ochtendgloren Levja, 17 januari 2018 Ik hoop dat je dit niet als bemoeienis zie, het is puur mijn enthousiasme en wat er in me opkomt.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Levina, ... wat fijn om je reactie te lezen en dat je zo meedenkt. Met veel plezier heb ik dit gelezen. Stoute daden en boze dromen, tja die horen bijelkaar; goed gedaan. Waar ligt Levja?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Levina, ... wat fijn om je reactie te lezen en dat je zo meedenkt. Met veel plezier heb ik dit gelezen. Stoute daden en boze dromen, tja die horen bijelkaar; goed gedaan. Waar ligt Levja?
Met plezier Riny. Wat bedoel je met waar ligt Levja?

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfcoach Wilma, ... dank voor je fijne en leerzame reactie. Met die twee maal dromen, dacht ik in eerste instantie aan een nachtmerrie. Dat vond ik te hard in dit gedicht en heb er boze dromen van gemaakt. Vanmiddag heb ik een herschrijf gemaakt: De zon gaat onder vermoeide ogen sluiten zich fluisterende gedachten komen tot stromende dromen van zacht naar krachtig verdwijnen zij door het ochtendgloren (Ik hoop niet te laat te zijn met deze verandering.)
Hallo Riny, Ik was zelf wat laat op gang gekomen met de feedback, dus ik ben nog even doorgegaan. Je gedicht is een stuk evenwichtiger zo. Je kunt het altijd een tijdje laten liggen en er nog eens naar kijken, met 'verse ogen'. Hardop lezen helpt om erachter te komen of het 'loopt' of niet. Succes! Wilma

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Levja, ... # 11. Nu zie ik het, het is jouw naam en dan de datum. Wat een grap, ik dacht aan de opmaak van een brief. Bijvoorbeeld: Utrecht, 18 januari 2018. :lol:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levja, ... # 11. Nu zie ik het, het is jouw naam en dan de datum. Wat een grap, ik dacht aan de opmaak van een brief. Bijvoorbeeld: Utrecht, 18 januari 2018. :lol:
Ha Riny, grappig. Ik schrijf onder de naam Levja. Mijn doopnaam is Levina Jacoba en mijn grote lief noemde me altijd Levja.