Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#176 Slaapliedje

Borus de beer gaat slapen Samen met de apen Eerst eet hij nog wat honing op Een kokosnoot valt op zijn kop Borus de beer gaat slapen Samen met de schapen Eerst eet hij nog een visje op Oeps, er valt een poepie op zijn kop Borus de beer gaat slapen O, wat moet hij gapen Mijn lieve meid is o zo moe Doe maar gauw je oogjes toe Welterusten Borus

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Peter. Leuk liedje, maar of het werkt als slaapliedje? Ik denk dat kindjes aan het eind van coupletten 1 en 2 in schateren uitbarsten - niet bevorderlijk voor de slaap :) Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grapje duwt eventuele gedachten van voor het slapengaan naar de achtergrond, is mijn ervaring van vader en grootvader. Ik liet de beer elke keer iets anders beleven om de fantasie te stimuleren. Toedekken, aai, slaap lekker. Een slaapliedje dat kinderen in slaap wiegt geloof ik niet in in deze tijd. Kinderen krijgen giga veel prikkels, even samen lachen geeft een prettig vertrouwd gevoel waarop het kind beter inslaapt. Ik ben benieuwd wat anderen hierover zeggen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk en origineel slaapliedje, PeterFD, wat minder zoetsappig dan de meeste bestaande slaapliedjes. Prikkelt de fantasie van kinderen. Ik krijg er zelf ook leuke beelden bij, trouwens. ;)

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Borus de beer gaat slapen Samen met de apen Eerst eet hij nog wat honing op Een kokosnoot valt op zijn kop Borus de beer gaat slapen Samen met de schapen Eerst eet hij nog een visje op Oeps, er valt een poepie op zijn kop Borus de beer gaat slapen O, wat moet hij gapen Mijn lieve meid is o zo moe Doe maar gauw je oogjes toe Welterusten Borus
Hallo Peter, Ik denk dat het liedje zeker zal aanslaan bij peuters, maar zoals Ostinato hieronder schrijft: ze zullen er eerder de slappe lach van krijgen dan slaap. Ook leuk! Het zit hem niet alleen in het poepie (waar komt dat nou ineens vandaan?) maar ook in het ritme, dat vrij staccato is, met name in de twee laatste regels van de strofen. 'Oeps' zou ik weglaten. Groetjes van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wilma, twee langzame regels, daarna twee met versnelling, en dat herhalen was mijn bedoeling, omdat daar ook de lach in zit

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Peter, ... wat een leuk hilarisch verhaal. Niet direct om bij in slaap te vallen, maar wel heel leuk. Ik denk dat de kinderen aan wie je dit voorleest bij het naar bed brengen, toch vanzelf met een gerust hart gaan slapen. :nod: :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Komisch slaapliedje. Na het schaterlachen zullen ze wel tevreden slapen en heerlijk dromen van Borus....