Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

opdracht#176 - wiegelied

Slaap nu maar mijn zoetekindje in je wiegelwiegje oh zo zacht mamma bind je met een lintje aan haar nachtkleed vast wiegelwiegeldijne poppenmijne poppenmie. Slaap nu maar mijn zoetekindje in je wiegelwiegje lekker zacht in je knuistje rust een vrindje dat daar juist in past wiegelwiegeldijne poppenmijne poppenmie. Slaap nu maar mijn zoetekindje in je wiegelwiegje heel de nacht samen met je boezemvrindje blijf je toch de mijne wiegelwiegedijne poppenmijne poppenmie.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, knap! Dit slaapliedje doet meer dan alleen maar rijmen: ik voel het wiegen. Leuk die verzonnen samengestelde woordjes zoals 'wiegelwiegeldijne'. Je speelt hier en daar zelfs met binnenrijm en assonanties over de regels heen: 'mamma bind je met een lintje', 'knuistje / juist'. Kortom: een klankbom met heel lieve, mooie beelden (de knuffel als het boezemvrindje).

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wiegelwiegje, wiegelwiegeldijne , hoe melodieus en rustgevend. Wat ik bijzonder leuk en knap vindt is de "layout" van je slaaplied. Alles past precies en komt op dezelfde wijze weer terug. Lieve tekst ook, vooral dat boezemvrindje in het knuistje.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Slaap nu maar mijn zoetekindje in je wiegelwiegje oh zo zacht mamma bind je met een lintje aan haar nachtkleed vast wiegelwiegeldijne poppenmijne poppenmie. Slaap nu maar mijn zoetekindje in je wiegelwiegje lekker zacht in je knuistje rust een vrindje dat daar juist in past wiegelwiegeldijne poppenmijne poppenmie. Slaap nu maar mijn zoetekindje in je wiegelwiegje heel de nacht samen met je boezemvrindje blijf je toch de mijne wiegelwiegedijne poppenmijne poppenmie.
Hallo Marijcke, Je bent zorgvuldig in de vorm met de herhalingen in de strofen. Eén ding valt mij op: door het 'vastbinden' (bindt met 'dt' mama inderdaad) en 'blijf je toch de mijne' komt deze moeder wat bezitterig over. Misschien is dat persoonlijk, maar het bleef even hangen bij me. Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal