Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#176 Slaapliedje

Muziekdoosje Daar was laatst iets erg loos Krak zei mijn muziekdoos Krikkedekrik, krikkedekrak Wat een ongemak Ik werd toen heel boos Mijn dag gelijk glansloos Trappeldetrip, trappeldetrap Wat is dit kak Mams bracht ‘m naar de dokter Niet zomaar een prutser Odida, odiedadaai Wat is dit voor lawaai Opgewonden wond hij ‘m op Hield de doos daarbij op zijn kop Tingelding, tingelingeling Nog geen geluid uit het ding Maar als een tovenaar Meer een kleinkunstenaar Tralalie, tralalala Doosje werkt weer, einde drama Ik ga slapen, ik ben moe

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoewel ik hier geen slaapliedje in lees/hoor ( dat komt omdat een kapotte muziekdoos me uit de slaap zou houden ;) ) vind ik dit een heerlijk origineel en swingend gedicht. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Nancy. Ik denk aan een woelwatertje, dat niet wil slapen, want is nog lang niet moe. En dan lekker mal zingen en vervolgens het muziekdoosje aan. Dan valt ze als een roosje in slaap.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mij bracht deze opdracht me in de war. Juist wiegeliedjes in de klassieke muziek waren eerder voor volwassenen. Brahms schreef het voor een oude jeugdliefde, die moeder werd. Dus min of meer wel voor een kindje. Ook wiegeliedjes van andere componisten waren vaak voor vorsten die slaapproblemen hadden. Wellicht daarom geen reacties?

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een grappig, komisch gedicht, maar ik denk dat je er kinderen eerder door in beweging brengt, dan laat slapen. Misschien eerder geschikt als -sta-op liedje? Naar bed gaan heeft jong en oud moeite mee, en opstaan vaak ook. Het zinnetje "wat is dit kak" geeft wel het rotgevoel van het kind weer, maar zou ik zelf toch anders brengen. (bijvoorbeeld trappeldetrip, trappeldetrap, voor mij was dit geen grap of iets dergelijks, ik noem maar wat.)

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een echt goed kinderslaapliedje schrijven blijkt (in ieder geval voor mijn gevoel) erg lastig. En dan ook nog gerichte feedback geven, de opdracht bedenkers hebben het ons moeilijk gemaakt. Ook daar kan het aan liggen dat je niet zo snel reacties kreeg. Ik sluit me bij Nancy en Edith aan.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijk dank Edith en Hadeke. De kinderen die ik naar bed heb gebracht en breng, zijn wellicht geen kuddedieren, ha ha

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Muziekdoosje Daar was laatst iets erg loos Krak zei mijn muziekdoos Krikkedekrik, krikkedekrak Wat een ongemak Ik werd toen heel boos Mijn dag gelijk glansloos Trappeldetrip, trappeldetrap Wat is dit kak Mams bracht ‘m naar de dokter Niet zomaar een prutser Odida, odiedadaai Wat is dit voor lawaai Opgewonden wond hij ‘m op Hield de doos daarbij op zijn kop Tingelding, tingelingeling Nog geen geluid uit het ding Maar als een tovenaar Meer een kleinkunstenaar Tralalie, tralalala Doosje weer in optima forma
Lekker recalcitrant Levina! Vrolijk liedje, speelse klanken. De overgang van 'geen geluid uit het ding' naar 'optima forma' is wel groot ineens! Hoe doet die tovenaar dat? Je zou daar een kleine hint over kunnen geven. Ik ben benieuwd. Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Wilma, hartelijk dank voor je feedback. Toen ik dit schreef was ik door omstandigheden heel opstandig. Misschien nog meer dan welk kind dan ook, dat niet kan en vooral niet wil slapen. Ik ga hieraan beslist nog sleutelen. Ik was het ook niet eens met optima forma. Ik heb dit beslist afgeraffeld. En als ik weer in rustiger vaarwater ben en dus zoet, dan wil ik beslist een lieflijk slaapliedje schrijven. Want ik vind het een heel leuk idee.