Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#176 slaapliedje

laat je wiegen geef je over doe je oogjes toe laat de dromen nu maar komen geef er maar aan toe laat je kussen welterusten mama is ontzettend moe

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
:D :D :D :D :D Poëtische humor. Errug leuk. Maar het is eigenlijk ook gewoon heel goed geschreven. :nod: Weer zo bedrieglijk eenvoudig.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. Blij te zien dat het toch overkomt, soms maakt zoetigheid mij wat recalcitrant, dan is het lastig de juiste verhouding te vinden.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En nou ga je @$%@! slapen!! Graag gelezen, schrijvenmaar (en herkenbaar, o zo herkenbaar - die van ons sliep het eerste half jaar niet, of in ieder geval niet als wij wilden slapen).

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, ... ik schoot in de lach bij je laatste zin. Ook goed geschreven; mama is duidelijk ongeduldig.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik meen iets van balorigheid of verzet (ook tegen de opdracht) te proeven. Hoe dan ook. Geslaagd in de ontnuchterende essentie.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ook Riny en Angus bedankt voor jullie reacties. Ik had net de jongste voor de derde keer terug in bed gelegd, en hoorde hem alweer roepen; dat had er ook iets mee te maken ...

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
laat je wiegen geef je over doe je oogjes toe laat de dromen nu maar komen geef er maar aan toe laat je kussen welterusten mama is ontzettend moe
Hallo Schrijvenmaar, Ook al een slaapliedje van een vermoeide ouder. Volgens mij past het aardig op de melodie van Brahms op het speeldoosje. Groet van Wilma van den Akker/Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi schrijvenmaar. Mooi liedje. Leuk einde. Ik vind dat de laatste zin niet helemaal lekker loopt. Misschien reuze ipv ontzettend.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. @Lizeleest: 'ontdaan van alle franjes' schrijf en lees ik graag; leuk om hier eens gezegd te krijgen. @Hadeke en Wilma: ik had geen concrete melodie in mijn hoofd, maar probeerde inderdaad lekker rustig door te hobbelen, behalve dan ... @Andra: in de laatste regel wordt het ritme bewust doorbroken. De inhoud immers ook.