Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#176 Wachten waard

Wachten waard ach lief kindje, jij mag weten ik vind jou om op te vreten bolle wangen, lieve snoet zo onschuldig slaap je zoet elke nacht houd ik de wacht had je dit nu ooit gedacht kind zo klein, zo hulpeloos een geluk dat voor mij koos want lief kindje, jij mag weten ik vind jou om op te vreten bolle wangen, lieve snoet zo onschuldig slaap je zoet jarenlang zwierf ik al rond tot ik jou hier zomaar vond mijn geduld het was een test langzaam werd jij vetgemest echt lief kindje, jij mag weten ik vind jou om op te vreten bolle wangen, lieve snoet zo onschuldig slaap je zoet deze nacht dan start mijn trek pak ik bord en mok, bestek laken vorm ik tot servet schiet ik op vanuit je bed heus lief kindje, jij mag weten ik vind jou om op te vreten bolle wangen, lieve snoet zo onschuldig slaap je zoet moeder zegt dat mijn bestaan slechts ontstaat bij volle maan vader zwijgt, hij weet het niet echt ben ik zoals je ziet lekker kindje, jij mag weten ik vind jou om op te vreten bolle wangen, lieve snoet ach wat smaak jij heerlijk zoet

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Snel, pak de zilveren kogels en de houten staak! Leuk gedaan, Hadeke. Ik zou 't opsturen naar Paul van Loon, ik vind het wel wat om in een verhaal van Dolfje Weerwolfje op te nemen.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank voor de reacties. Ik had niet zoveel met de opdracht, daar kwam deze gedachten-twist uit naar voren. Toch moet ik zeggen dat ik na het lezen van de andere bijdragen merk dat het eigenlijk een erg moeilijke opdracht is om een echt dartel, speels, eenvoudig, warm, slaapverwekkend kinderslaaplied te schrijven. Hulde voor de schrijvers die dat gelukt is.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een verrassende invalshoek en je hebt ze heel goed uitgewerkt! Door eerst drie 'strofes' binnen de verwachtingen van een slaapliedje te blijven, komt de twist nog beter aan. Een geslaagde parodie met een lugubere plotwending! De titel vind ik ook zeer goed gekozen. Top!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke, ... mooi, lief gedicht ondanks dat 'ík vind jou om op te vreten'. Volgens mij werd daar echt helemaal niets engs mee bedoeld. Maar waar dat gezegde vandaan komt?

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wachten waard ach lief kindje, jij mag weten ik vind jou om op te vreten bolle wangen, lieve snoet zo onschuldig slaap je zoet elke nacht houd ik de wacht had je dit nu ooit gedacht kind zo klein, zo hulpeloos een geluk dat voor mij koos want lief kindje, jij mag weten ik vind jou om op te vreten bolle wangen, lieve snoet zo onschuldig slaap je zoet jarenlang zwierf ik al rond tot ik jou hier zomaar vond mijn geduld het was een test langzaam werd jij vetgemest echt lief kindje, jij mag weten ik vind jou om op te vreten bolle wangen, lieve snoet zo onschuldig slaap je zoet deze nacht dan start mijn trek pak ik bord en mok, bestek laken vorm ik tot servet schiet ik op vanuit je bed heus lief kindje, jij mag weten ik vind jou om op te vreten bolle wangen, lieve snoet zo onschuldig slaap je zoet moeder zegt dat mijn bestaan slechts ontstaat bij volle maan vader zwijgt, hij weet het niet echt ben ik zoals je ziet lekker kindje, jij mag weten ik vind jou om op te vreten bolle wangen, lieve snoet ach wat smaak jij heerlijk zoet
Ha ha ha Hadeke, Heerlijk toch, deze eigen draai aan de opdracht? Je hebt het prachtig opgebouwd, want in het begin is nog helemaal niet duidelijk dat 'opvreten' hier letterlijk wordt bedoeld. Het leuke van zo'n opdracht is, dat iedereen er op een eigen manier mee aan de slag gaat. Sommigen hier dachten dat ze een lief, zoet liedje moesten schrijven, maar dat was geen vereiste. Lekker eigenzinnig, dat lees ik graag! Eén regel begrijp ik niet helemaal: 'schiet ik op vanuit je bed'. Hoe bedoel je dat opschieten? Als een paddenstoel, of haast maken? Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo Wilma, Dankjewel. Het opschieten is om de 'ik' nog meer spook-/monsterachtig mee te geven. Eigenlijk wilde ik schrijven 'schiet ik op vanonder je bed' , maar dat loopt niet. Toen bedacht ik me dat een monster dat opschiet vanuit je bed/ matras nog veel enger is. Nu ja, zoiets dus. ;-)