Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #175 – Erotica

Beeldvorming De eerste keer dat ik haar uitkleedde, was met mijn ogen. In mijn verbeelding waren haar borsten als dartele gazellen, glooide haar bedonste onderbuik rechtstreeks de zevende hemel in en gloeiden haar dijen bedeesd, als de schil van een perzik. Ach, de belevingswereld van een schrijver! Ze verliet het restaurant al na vijftien minuten, ‘Kan je het zien!’, driftig klikkend met haar hoge hakken, mij achterlatend boven een zojuist geserveerd bord glanzende asperges. De maanden erna dacht ik tijdens het schrijven nog geregeld aan haar. Mijn Whatsappjes beantwoordde ze niet. En toen was ze daar toch, bij de presentatie van mijn erotische novelle. Ze had nu steil, ravenzwart haar in plaats van koperen krullen, wat me tijdens het signeren weer aan het broeien bracht over verborgen tinten rood. Na afloop trok ze me zwijgend mee naar buiten, de zomernacht in, naar haar huis. Ze had geen open haard met een schapenvacht ervoor en ik kleedde haar uit, geknield op een synthetisch IKEA-kleed dat knetterde op onze naakte huid. Haar borsten waren iets minder dartelig, maar haar dijen glommen in het schijnsel van het elektrische kacheltje. Op haar buik vlamde het koperen dons. Precies zoals ik het had bedacht.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Frans van der Eem, Waar gaat dit heen, dacht ik na de ouderwetse gemeenplaatsen van de 1e alinea. Het bleek een leuk verhaal te worden met een mooi detail in het kacheltje. Terzijde, de driftig klikkende hakken zijn echt te vaak gebruikt. Verzin iets nieuws.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Frans, Ik zou eerlijk gezegd na de eerste alinea zijn afgehaakt wanneer ik je niet regelmatig op Facebook had gelezen. :o De eerste zin vind ik top, maar ik ben niet zo van de dartele gazellen wat borsten betreft, vind ook niet dat die vergelijking echt een passend beeld oproept. En de zevende hemel is me te zweverig, te vaak gebruikt ook. De perzikgloed vind ik wel goedgekozen: kleur, geur, smaak, ronding. Ik ben blij dat ik toch heb doorgelezen want het is uiteindelijk wel een leuk erotisch verhaal. Mooi ook dat synthetische knetterende kleed van IKEA. Daar krijg ik prima beelden bij. De laatste twee zinnen spreken me ook aan. Van mij zou je als tip krijgen die eerste alinea te herschrijven. Maar, we zijn alweer een opdracht verder dus of het nog zinvol is? ;)