Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#175 – Erotica [De deur]

In de studentenkamer van Marian staat een bureau en een tweepersoonsbed. Met mijn rug leun ik tegen de radiator, zij zit in kleermakerszit in de tegenovergestelde hoek van het bed. Ik strek mijn been, maar kom net niet bij haar naakte voeten. ‘Leuke kamer,’ zeg ik. Haar lippen zijn ook zonder lippenstift rood en vol. Gisteren had ik haar adem gevoeld. Helaas ben altijd beter geweest in denken dan in doen. ‘Het was goed dat ik in de introweek iets had. Had het niet willen missen.’ Op haar bureau ligt een strip pillen met “MA DI WO DO VR ZA ZO”. Het lege vakje van vandaag windt me op. Marian rekt zich loom uit en ik zie een grijze waas in haar oksels. Snel legt ze haar handen in haar schoot. Ik leg mijn hand in mijn lies en voel mijn erectie. ‘Het moet spontaan zijn. Gisteren had gekund.’ Ze staat op van het bed. Ik sta ook snel op, maar ze heeft me al haar rug toegekeerd. Ze opent de deur van haar kamer. Op weg naar buiten kan ik enkel nog zoenen met een poster van Jon Bon Jovi.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De spanning bij de HP is voelbaar. Een student in de grote stad, nu middenin de stadse fratsen. De situatieschets beeldend. Erotiek kan ik niet ontdekken, het meisje denk ik ook niet, ze wijst hem af?

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De spanning bij de HP is voelbaar. Een student in de grote stad, nu middenin de stadse fratsen. De situatieschets beeldend. Erotiek kan ik niet ontdekken, het meisje denk ik ook niet, ze wijst hem af?
De vraag is of erotiek hier bedoeld is als eufemisme voor seks of als "seksuele spanning". Die laatste definitie spreekt mij meer aan.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo Joost, de spanning van je HP komt goed over. Mooie schets, goed geschreven. Ook ik vind het niet erotisch in de zin dat ik de seksuele spanning voel maar meer de nervositeit van je HP. Zoals uit alle bijdragen hier en de reactie’s daarop blijkt dat de meningen zijn verdeeld over wat erotisch is. Hoe dan ook een goed verhaal vind ik dit zeer zeker.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een nieuwe versie gemaakt, ik vond deze bij nader inzien nog wat roestig. Zo heb ik de tijd aangepast en eigenlijk de meeste zinnen herschreven ;-)

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Joost, Uit je reactie lees ik dat je het herschreven hebt, maar anders dan de blote voeten is het meer spanning in plaats van erotiek. :) Leuke scene, dat dan weer wel.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas komt het opgewonden raken van een strip conceptiepillen op mij ook niet erotisch over. Ook de dialoog kan ik niet plaatsen.: - Het was goed dat ik in de introweek iets had. Had het niet willen missen.’- En de daarna uitgesproken: - ‘Het moet spontaan zijn. Gisteren had gekund.’ Wat had HP tijdens de intro week dat hij niet had willen missen en wie zegt er dat het spontaan moet zijn? :? Toch heeft de scene potentie. Ik kan me voorstellen dat er heel wat studenten hormonen heen en weer stuiteren. :thumbsup: Het detail van de schaamte voor het okselhaar (= er niet op berekend zijn) vind ik herkenbaar gevonden. Elke vrouw heeft dat eens meegemaakt. Ik ooit bij een eerste bezoek aan een leuke fysiotherapeut. :D

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas komt het opgewonden raken van een strip conceptiepillen op mij ook niet erotisch over. Ook de dialoog kan ik niet plaatsen.: - Het was goed dat ik in de introweek iets had. Had het niet willen missen.’- En de daarna uitgesproken: - ‘Het moet spontaan zijn. Gisteren had gekund.’ Wat had HP tijdens de intro week dat hij niet had willen missen en wie zegt er dat het spontaan moet zijn? :? Toch heeft de scene potentie. Ik kan me voorstellen dat er heel wat studenten hormonen heen en weer stuiteren. :thumbsup: Het detail van de schaamte voor het okselhaar (= er niet op berekend zijn) vind ik herkenbaar gevonden. Elke vrouw heeft dat eens meegemaakt. Ik ooit bij een eerste bezoek aan een leuke fysiotherapeut. :D
Dank voor deze opmerkingen. Jammer dat de erotiek van een halflege strip anticonceptiepillen niet overkomt, misschien is 200 woorden tot kort om je als lezer mee te nemen in de belevingswereld van de hoofdpersoon. Ik ben vaak erg aan het zoeken in het enerzijds niet te expliciet zijn en aan de andere kant niet te direct. Dat vind ik nog steeds het lastigste aan schrijven.