Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tweelingzielen(erotica) herziene versie

5 januari 2018 - 15:54
Gerald, altijd is er Gerald. Ze denkt aan seks met Gerald. Zij wéét dat het geen op en neer gedoe zal zijn. Neen, het zou iets heiligs worden. Het samensmelten van tweelingzielen. Een éénmalig treffen van lichaam tegen lichaam en daaruit zou zoveel vuur ontstaan dat het herhalen hen zou beschadigen als persoon, als individu. Tweelingzielen laten elkaar mentaal groeien naar een hoger niveau. En dat was ook gebeurt, bedacht ze. Maar nu. Denken aan seks met Gerald was voor haar haast ondragelijk. Voor dit éne moment zou ze alles opgeven zonder nadenken. Zij had zijn buik al tegen de hare gevoeld. Zogezegd per ongeluk. Sindsdien maakt het haar gek. Ze ziet in alles wat hij doet, dat hij erop aanstuurt. Tot vorige week toen kon hij niet duidelijker zijn. Toch? Bij een speelse woordenwisseling kneep hij opeens zijn ogen tot spleetjes. 'Je bent altijd zo slim, maar nu, maakt je trots je dom.' Eerst kon ze bijna niet geloven dat hij dit zei maar ze wist waar hij op doelde. Ze had moeite om aan die gevoelens toe te geven. Hierna had ze gewillig geknikt. Wat toen volgde, was zijn goedkeurende glimlach. Nu was het enkel nog wachten op een teken. Ze was klaar om zich over te geven aan de heilige verbintenis die het universum voor haar geregeld had.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
5 januari 2018 - 21:03
NancyV, je hebt een heftig verlangen goed weergegeven. Toch voel ik het niet helemaal. Maar ik schreef het elders ook al. Ik ben een ‘erobeet’. Niet mijn genre 8). Of het komt omdat ik bij ‘tweelingzielen’ een ander beeld/gevoel heb dan het intens lichamelijk naar elkaar verlangen. Dat me daarover nadenken afleid. Geen idee wat het is. Wacht daarom maar beter de reacties van de ‘goeroes’ af. Ik heb het zeker wel met plezier gelezen.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 januari 2018 - 22:53
ik voel hem ook niet helemaal, maar ben ook absoluut niet thuis in het genre. Verder valt me op dat in de ene zin die hij spreekt zij 'je' en 'u' is.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 januari 2018 - 19:06
NancyV, Ik kom er ook niet in. Mogelijk door je wijze van formuleren. Je begin:
Zij denkt aan seks met Gerald. Regelmatig! Het is zelfs niet denken maar het gewoon weten.
Zij denkt dus. Want dat staat er. Vervolgens wordt dat benadrukt. Om daarna geen denken te zijn, maar weten. Dat is weinig bevorderlijk voor de inleving vd lezer. Wat nu als je het denken overslaat, en begint met het weten: 'Zij weet dat er seks zal zijn met Gerard.' (Die combinatie van weten en toekomende tijd intrigeert mij als lezer) na de opening schrijf je:
Volgens haar gevoel en waarschijnlijk ook dat van hem
tja, er blijft weinig over van haar zekerheid met 'waarschijnlijk'. Ik vermoed dat je bij het schrijven geen duidelijke keuze hebt gemaakt voor het personage. Jij, de schrijver, twijfelt. Kies voor je personage. Zij weet het! schrijf vanuit haar! Zij twijfelt niet. Hier ga je vanuit de herinnering schrijven:
Ze herinnerde zijn warme buik
als lezer verdwaal ik: er is wel of niet iets gebeurd? Het gegeven: de obsessie voor een ander buiten de realiteit, is sterk. Maak er iets moois van, trek de lezer in het hoofd van je personage.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 januari 2018 - 21:01
Een interessant onderwerp. :thumbsup: Gebruik de tips van JanP. Misschien maakt een wisseling naar een ander perspectief het makkelijker om de gedachtegang weer te geven. De obsessie goed geshowed.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 januari 2018 - 21:44
Hoi Nancy, ik heb er eerlijk gezegd geen klik mee, ook na 2x lezen. Ja, verlangen herken ik. Naast tips van JanP ook een suggestie van mijn kant; doe iets met de tekst waardoor het niet één grijs blok is, witregels, alinea's. Dat maakt het m.i. ook toegankelijker.