Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#175 Doodzonde

5 januari 2018 - 13:33
Gelukkig weet mijn vrouw er niets van. Ze zou er wakker van liggen. Er met me over willen hebben. Diepe waarheidsvindingen toepassen. Misschien, heel misschien zou ik het ook niet meer leuk vinden. Zeker niet als we overal woorden aan geven. Dus koester ik de gedachte. Voed die ook. Ik wil gewoon genieten. Van de gedachte alleen. Regelmatig zie ik haar voor me. Alleen maar zien hoor. Meestal. Soms zou ik meer willen dan alleen zien. Dan voel ik ook een beetje. Raak ik haar even aan. Met mijn lippen. Op dat moment proef ik. Ruik ik ook weer die onweerstaanbare lekkere geur. Eventjes maar. Nee, natuurlijk denk ik op dat moment niet aan de gevolgen. Die desastreus zouden zijn. Ik denk alleen aan haar. Dat moment. En dat ik daar mijn gezelschap voor zou moeten verlaten. Alleen met haar. Buiten. Soms zou dat genoeg zijn. Want weet je, ik weet nog hoe het was. De ene keer voorzichtig vastpakken, de andere keren gretig, onbeheerst. Vingers die hun werk doen. Het vasthouden werkt al troostend. Gewoon het moment. Vastpakken, draaien, even spelen. Vuur erbij. En ja, in mijn gedachten rook ik weer een heerlijke halfzware shag.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 januari 2018 - 14:03
Hoi Arjan. Prima geschreven, maar voor mij is de twist juist een beetje melig. Erotische gevoelens voor een shaggie? Een shaggie als vrouwelijk karakter? Ik weet het niet (en ik rookte tot voor anderhalf jaar een pakje sigaretten per dag, dus ik weet wat het is om naar tabak te verlangen).

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 januari 2018 - 18:00
arjanvanessen, Ja, goed geschreven - de vrouwelijke vorm vind ik, net als Ostinato, wat minder. De laatste zin is naar mijn smaak overbodig. dingetje: 'Er met me over willen hebben.' - ik denk: het er met me over willen hebben, of: er met me over willen praten.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 januari 2018 - 22:09
Ik las en opeens dacht ik: o een man voelt die dingen ook. Hoe fijnbesnaard is dit. En dan gaat het over tabak :angry: Nu is mijn geloof in de man weer weg hahaha :D :D

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 januari 2018 - 22:46
De opbouw verraad dat het niet is wat het lijkt, maar je schrijft het zo dat ik wil doorlezen en me blijf afvragen waar het heengaat, dus dat is goed gedaan. Erotisch vind ik het zelf niet, maar wel leuk.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 januari 2018 - 22:58
Hoi Arjan, prachtig, zoals je het opbouwt en dan die twist aan het einde. Als het om zware zou gaan, heb je eerder de associatie met 'de weduwe' (van Van Nelle), dat zou voor mij het gebruik van de vrouwelijke vorm eerder in je verhaal wat sterker maken. In mijn herinnering rook zware shag ook altijd sterker / lekkerder dan halfzware. En, ter verhoging van de verwarring en de erotiek; in de vóór-vóórlaatste zin 'likken' i.p.v. 'spelen'? Met veel genoegen (en oplopende spanning) gelezen!

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 januari 2018 - 23:59
De clou zit hem eigenlijk al in de titel. De laatste zin is daardoor inderdaad overbodig. Voor de rest een goed opbouwend verhaal waarin je wordt meegezogen als lezer.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 januari 2018 - 0:09
Originele invulling en een spannende opbouw dat de aandacht vasthoudt. :thumbsup: Doordat ik de opdracht weet kijk ik uit naar de ontknoping en denk dan: erotische gevoelens voor shag? :eek: Zonder de opdracht een goed geschreven stukje. :nod:

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 januari 2018 - 0:33
Super bedankt voor al jullie feedback. Snap wat jullie zeggen over de link met de opdracht. Ook de opmerkingen over de laatste zin. Weet iemand of het nu juist wel of niet de bedoeling is om de inzending nog aan te passen n.a.v. eventuele opmerkingen?

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 januari 2018 - 2:17
de bedoeling, tja, dat zou ik zo niet durven zeggen, maar algemeen gebruik: kleine aanpassingen, op woordniveau, of eventueel een zinnetje, gewoon lekker in je tekst aanpassen -liefst wel even noemen in een commentaar, zodat latere lezers eerdere commentaren kunnen volgen- voor grotere aanpassingen een tweede versie plaatsen, zodat iedereen kan zien wat je veranderd hebt en in hoeverre dat wel of niet een verbetering is.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 januari 2018 - 9:38
Originele invulling Arjan. Bij het lezen werd mijn glimlach steeds breder. En is een lach vaak niet een begin van de erotiek. Gek genoeg vind ik een shaggie eerder mannelijk en een sigaret vrouwelijk. Ik ben blijkbaar nog niet transgender denkend.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 januari 2018 - 9:41
Een goed opgebouwd verhaal. De wist met het shaggie vind ik wat minder, zeker in het licht van deze opdracht