Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#175 Een hulpmiddel

Wat miste hij Irma. Zij ruimde altijd alles op. In de gang stond de grote plastic tas met schone kleren voor haar klaar en met een ingehouden vloek smeet hij de rotriem daarin. Toen hij voor haar kamerdeur stond, haalde hij een paar keer diep adem. ‘Hèhè,’ zei Irma toen hij haar kamer binnenstapte. ‘Kom maar gelijk in bed.’ Dit vond hij het ergste wat ze zei. Jaren hadden ze al geen seksueel contact meer gehad. Sinds Irma in het verzorgingshuis was, was ze aan een inhaalslag bezig. Hij had zielsveel van zijn vrouw gehouden en had alles voor haar over. Maar dit…? Hij deed de deur dicht en draaide die aan de binnenkant op slot. Met een onhoorbare zucht kleedde hij zich uit en deed het hulpmiddel klunzig om. Dat nepgeval dreef hem zo langzamerhand tot waanzin. Toen hij op haar lag, zei ze: ‘Jij bent de beste man die er is en ik beloof je dat ik nooit vreemd zal gaan.’ ‘Dat verwacht ik ook niet, Irma. Ik blijf jou ook altijd trouw.’ ‘Ik hou van je,’ zei hij elke keer na de daad. Met gekromde rug en een slepende tred begaf Bart zich naar de bushalte.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach jee. Dit is een verhaal dat mij vooral verdrietig maakt. Ik ben het eens met Cora die het heel treffend zegt: dit is liefde, ontdaan van erotica

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
O wat tragisch en ook komisch. Aandoenlijk. Alles behalve erotisch maar dat maakt mij geen moer uit. Dit verhaal had ik niet willen missen. :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Bedankt allemaal. Ik dacht dat ik wel commentaar zou krijgen omdat het niet erotisch is, maar dat viel mee.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal. Ik dacht dat ik wel commentaar zou krijgen omdat het niet erotisch is, maar dat viel mee.
Je bent me gewoon voor. :D Nee, zonder gekheid. Apart verhaal en ergens ontroert het me, Tja.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Apart / tragisch en toch mooi verhaal wat de liefde toont tussen die twee. (Zoals je zelf ook aangeeft geen erotiek) :) Je zou een beetje erotiek erbij kunnen slepen als zijn vrouw iets zegt als: Nee dit keer niet dat geval, ik wil gewoon lekker tegen je aan liggen en je zachtjes strelen. Samen lagen ze daar verstrengeld in bed, het zachte klopje op de deur wat het einde van het bezoekuur aankondigde. Dank voor het delen!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dat zou kunnen, Darkvalley, maar zo ging het niet. Wel dacht hij aan vroeger toen het heel anders was. Helaas was er geen ruimte genoeg om dat te vertellen.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tja. Mooi, aangrijpend, pijnlijk verhaaltje. Goed geschreven, zeker binnen zo'n kort bestek. Maar helaas absoluut niet erotisch. ‘Ik hou van je,’ zei hij elke keer na zijn “daad”. >> 'Ik hou van je,' zei hij elke keer na de daad.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Daar heb ik over nagedacht. Maar omdat hij het niet deed, maar het hulpmiddel heb ik het zijn "daad" genoemd. Vind je de daad beter? Misschien wel. De lezer snapt best dat hij het zelf niet kon. Ik verander het.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach. Hoe mooi beschreven, de erotica die geforceerd nu wordt uitgevoerd. De plek, de leeftijd, Irma. Tragisch. Knap gedaan, Tja.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi maar ook triest. Vreemd genoeg geloof ik meteen dat de man het voor de vrouw doet als ze daar gelukkig van wordt. :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, Fijn je hier weer te ontmoeten. Wat een verhaal, zeg. Wat er allemaal gebeurt tussen mensen. Arme Bart, ik zie hem naar zijn lege huis sloffen. Met de tas en de rotriem. :o

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heftig. Tragikomisch.
Dat zou kunnen, Darkvalley, maar zo ging het niet. Wel dacht hij aan vroeger toen het heel anders was. Helaas was er geen ruimte genoeg om dat te vertellen.
Met meer woorden zou dit best wel eens een zeer mooi, diepgaand verhaal kunnen worden, misschien met redelijk wat echte erotische flashbacks. De erotica in hun gezondere jaren moet bovenmenselijk uitzonderlijk goed geweest zijn want ik zie het niet zo maar even gebeuren dat een normale man, in een normaal goed huwelijk, in dergelijke situatie zo zou reageren. Er zit hier duidelijk een reden achter. Of misschien wel meer dan één... Verder sluit ik me graag aan bij Nancy: dit verhaal had ik niet willen missen! :)