Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht#175-erotica anno 1958

Het pasgetrouwde stel gaat naar bed. In de afgelopen jaren is er wel iets gebeurd op het seksuele vlak. Maar meer dan een onhandig gefriemel kun je het niet noemen. In het donker, in de gang, stiekem, niemand mag iets horen of zien! Meestal heeft ze de hele avond op zijn schoot gezeten; ze is hier volkomen tevreden mee. Soms voelde ze iets hards onder haar billen bewegen. Haar zinnen zijn niet ontwaakt. Geen vlinders in haar buik. Wel een groot warm gevoel voor hem, haar jongen. Ze aanbidt hem. Hij schijnt plezier in dat geflikflooi te hebben.Voor haar hoeft het niet. Het gefriemel in het gangetje. Eerlijk gezegd heeft ze er een hekel aan. Ze ziet hem zo graag dat ze hem het plezier gunt. In feite vindt ze het een onfris gedoe. Als het even kon probeerde ze er onderuit te komen, maar dat doordrammmen is nog erger. Hij bleef maar met dat ding tegen haar onderlijf duwen. Tot ze toegaf. Ze ziet hem nu voor de eerste keer naakt. Trots paraderend met zijn omhoogstaand trillende lid dat bijna tot aan zijn navel reikt. Ze vindt het komisch. Gelukkig is ze een slim meisje, ze verbergt haar opborrelende lach.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marijcke, wat een mooie kroniek over hoe het er in 1953 aan toe ging. Zoals jij dat beschrijft, gewoon komisch met die nuchtere reactie van/door het meisje. Ik hoop voor hem dat zij alleen haar opborrelende lach verborg ... :D Prachtig, ik heb ervan genoten!

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
Inderdaad mooi tijdsbeeld. Ik moest erg lachen om: 'Hij schijnt plezier in dat geflikflooi te hebben'. Droogkomisch en in een zinnetje is duidelijk hoe groot de afstand is tussen de 'zij' en de 'hij'.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
een mooi verhaal Marijkcke, Het is een plezier om te lezen. Het geeft enerzijds op een wat lichtvoetige en bijna vrolijke toon het tijdbeeld aan en aan de andere kant toch ook de triestigheid van de kloof tussen de hij en de zij. Dat is knap.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad een nostalgisch verhaal Marijcke. Is de zin 'het pasgetrouwde stel gaat naar bed', een subtitel of de eerste zin van je verhaal? Dat las voor mij als een aankondiging.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marijcke, je doet hier aan geschiedschrijving en zet een jonge vrouw neer die nergens van weet, die niet is ingelicht door haar moeder/tantes/zussen over wat haar kan 'overkomen'. Wel weet ze dat ze hem niet kan uitlachen, de tijd was er niet naar. Ik vind je bijdrage van deze week van een bijzonder gehalte.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een evolutie heeft de vrouw in de loop der jaren ondergaan! :nod: Jouw stukje intrigeert me hoe die evolutie qua seksuele rol is ontstaan. Is het de ontdekking van een soort macht dat de vrouw over de man kan hebben? Voor mij is de tijdslijn niet helemaal duidelijk en lopen de gebeurtenissen tijdens de verloving en nu tijdens de huwelijksnacht door elkaar heen. Helaas lees ik ook geen erotische belevenissen Graag gelezen deze originele bijdrage. :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marijcke, Een prachtig inkijkje in het leven van echtparen anno 1958. Wat een enorm verschil met nu. Nee, erotiek paste in die tijd niet en alles vond plaats achter gesloten deuren. Voorspel kende men niet. Laat staan er plezier aan beleven. Ik hoorde laatst nog een oude(re) vrouw zeggen: '[...] en 's avonds werd hij wakker, dan moest hij weer zo nodig'

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi teder verhaal.
[...] dat bijna tot aan zijn navel reikt.
Dat geeft dan weer te denken, dat haar dat opvalt :unibrow: Bedoeld of niet. Ik noem dat een geslaagde twist. Edit: er is iets mis gegaan bij de vorige reactie :o

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Cora, Bedankt voor het compliment. Dat mijn 'erotisch getinte' vertelling een waar tijdsbeeld is heb ik ondertussen wel begrepen uit de reacties. Het was niet de bedoeling, maar vind het wel leuk. En ik die al rode oortjes kreeg van mijn schrijfsel! Het verhaal schijnt helemaal niet erotisch over te komen. :lol:

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het heel vertederend dat HP zoveel van hem houdt dat ze "het" hem gunt. Keer op keer weer. Haar zinnen zijn niet ontwaakt., ik vraag me af aan wie dat ligt ;) Grappig in de reacties te zien dat dit anno 1958 normaal zou zijn. Eerlijk gezegd ben ik het daar niet zo mee eens. Erg mooi geschreven, Marijcke! :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ah, de gêne, de onhandigheid, het niet weten. Wat een lief verhaal. Hoewel dit over het algemeen wel meeviel denk ik. Mijn moeder en haar zussen waren jong in die tijd en ondanks hun katholieke plattelandsopvoeding hielden ze er moderne ideeën op na.