Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 174 Oog om oog

# 174 Ze schuifelt met haar hand vol tanden door de schaars verlichte gang van het bejaardenhuis; nachtverlichting noemt de verzorgster het. Ze rilt van de kou die langs haar blote benen omhoog trekt. Had ze maar een vest over haar nachtpon aangetrokken. En sokken aan haar voeten gedaan. Weer veel te snel gehandeld. Bij de deur van Harms kamer blijft ze staan. Zijn gesnurk klinkt zachter dan normaal. Ze bevoelt haar oren. Donders, het gehoorapparaat ligt nog op haar nachtkastje. Nou ja, ze gaat toch zo weer naar haar eigen kamer. Zodra haar missie geslaagd is. Harm is leuk. Harm was altijd al leuk, maakte grapjes en gaf haar complimentjes. Maar toen kwam dat kreng in hun leven. Het gesnurk stopt, een korte stilte, een rochel, en hup daar gaat hij weer. 'Even een paar bomen omzagen,' noemt hij het, wanneer iemand hem er op aanspreekt. Het was dat secreet dat 's nachts naar zijn geronk mocht luisteren. Elisabeth met haar lonkende ogen. Ze wist Harm gemakkelijk om haar vinger te winden. Hij zag niet dat ze hem alleen maar gebruikte om haar jaloers te maken. Ja, na vijf jaar, toen ze zelf al getrouwd was, en zwanger. En nu treffen ze elkaar hier, allebei alleen. Zachtjes opent ze de deur van zijn kamer. Het is bij hem nooit donker. Hij woont aan de voorkant, vlakbij de straatlantaarn. Op zijn nachtkastje staat een glas water. Op haar tenen sluipt ze er naartoe, werpt een blik op de snurker en laat voorzichtig de tanden in het glas vallen. Ze heeft hem nu lang genoeg met een mummelmond laten lopen. Gniffelend loopt ze terug naar haar eigen kamer. Ooit zal ze hem wel vergeven, maar nu nog even niet.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, goed dat je alsnog kwam, een geestig verhaal. Je denkt eerst, het is toch een mond vol tanden als je leest 'een hand vol tanden' zoals later je halve titel pas goed doordringt. Je goochelt met ogen, handen en tanden en ook de oren laat je niet onbenut. Bij [ ... en laat voorzichtig de tanden in het glas vallen.] hoopte ik toch wel voor Harm dat de tanden een aaneengesloten rij vormden. :D Het lukt me niet deze zin te plaatsen: [Ja, na vijf jaar, toen ze zelf al getrouwd was, en zwanger.] Hp is een vrouw met pit en ik hoop dat zij en Harm een heerlijk setje worden.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, origineel verhaal. Intrigerende openingszin! Je neemt de lezer gelijk mee de gang op en weet, bij mij, de aandacht ook vast te houden.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat je op de valreep besloot toch mee te doen. Origineel! Zeer geslaagd verhaal dat ik met plezier las. En ja, geweldige openingszin.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, goed dat je alsnog kwam, een geestig verhaal. Je denkt eerst, het is toch een mond vol tanden als je leest 'een hand vol tanden' zoals later je halve titel pas goed doordringt. Je goochelt met ogen, handen en tanden en ook de oren laat je niet onbenut.
Dankjewel. Zelfs de benen en de voeten kwamen voorbij. ;)
Bij [ ... en laat voorzichtig de tanden in het glas vallen.] hoopte ik toch wel voor Harm dat de tanden een aaneengesloten rij vormden. :D
Dat wel, maar dat gegniffel van d'r ... het zou me niet verbazen wanneer het niet Harms eigen prothese was, die ze in het water kieperde; of denk ik nu te slecht over mijn medemens? :D
Het lukt me niet deze zin te plaatsen: [Ja, na vijf jaar, toen ze zelf al getrouwd was, en zwanger.]
Harm kwam pas vijf jaar later tot de ontdekking dat Betty (zo noemde hij Elisabeth in het dagelijks leven, denk ik) hem had belazerd en niks voor hem voelde. Hij was kennelijk niet zo snel van begrip, of Elisabeth kon goed doen alsof. En toen was mijn hp getrouwd en zwanger en ach, scheiden deden ze in die tijd nog niet (zo vaak).
Hp is een vrouw met pit en ik hoop dat zij en Harm een heerlijk setje worden.
Ik hoop het ook. :nod: Nogmaals dank voor je reactie, Mili.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, origineel verhaal. Intrigerende openingszin! Je neemt de lezer gelijk mee de gang op en weet, bij mij, de aandacht ook vast te houden.
Dankjewel janpmeijers. Ik ben blij met je mooie commentaar!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat je op de valreep besloot toch mee te doen. Origineel! Zeer geslaagd verhaal dat ik met plezier las. En ja, geweldige openingszin.
Dankjewel Marceline!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ach, wat heet laat ... ;) grappig verhaal, goeie titel
Ach ja, 'te laat' is ook maar betrekkelijk. ;) Bedankt voor je reactie. Zo lekker 'to the point' :D Ik kom nog even bij jou kijken, zag net dat je ook iets hebt geplaatst.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is nog geen nieuwe opdracht dus waarom niet, blij dat je geschreven hebt, het is leuk!

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een licht stukje met een tragische ondertoon. Knap! Voor wat betreft de openingszin: inderdaad intrigerend. Ik vroeg me alleen af of 'van het bejaardenhuis' niet geschrapt kan worden. Het schuifelen door de schaars verlichte gang in combinatie met de hand vol tanden, zegt wat mij betreft al aan waar hp zich bevindt. 'nachtverlichting noemt de verzorgster het' neemt iedere mogelijke twijfel weg. Het is maar een detail, maar dat 'van het bejaardenhuis' haalt me toch even uit het verhaal.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, ... wat leuk! Ik dacht wel: het heet nu toch geen bejaardenhuis meer? Ze bevoelt haar oren; prachtig. Mmm - maar hoe kwam zij aan zijn gebit? Toch ergens stiekem achterover gedrukt? Met heel veel plezier gelezen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
* i-Kat Dankjewel! * Angus Bedankt voor je compliment. Ik denk dat je gelijk hebt en dat het bejaardenhuis wel weg kan. Ik krijg dan echter twee keer 'verlicht' vlak achter elkaar. Dat vind ik niet mooi. Daar denk ik nog even over na. Bedankt voor de tip! * Darkvalley Dankjewel! * Riny Bedankt voor je leuke reactie! Die tanden heeft ze in een onbewaakt ogenblik van zijn nachtkastje gejat, wedden? ;)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina, beetje laat (ook), maar toch mijn reactie. Prachtig verhaal, heb ervan genoten! Goede plot, pakkend geschreven; je liet mij als lezer niet los. Heel sterke laatste zin! Chapeau!