Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 174 - Was het gisteren dat ik dacht ik vergeef je niet?

Flarden hoe je wegkroop in de armen van mijn moeder, hoe ik naar je lenzen zocht die je uit je ogen verloor, zoals jouw vader en ik de mijne, wij op foto’s zaten met spillebenen op de rand van je bed en scheefgeknipte pony’s, kilometers naar school fietsten met halfbevroren handen en nonnen mij sloegen en jou niet, wij naar hetzelfde buitenland vertrokken en ons daar vergaten in mannen en jij mijn balletvoeten verrukkelijk vond, wij de mannen achter ons lieten en vochten, los van elkaar en ik terugging naar ons land en jij daar bleef waarna wij elkaar weer haperend tegemoet traden. Dan kwam je bij me, wilde mijn bed terwijl ik ziek was, at uit mijn kommetjes en liet je een kus op je voorhoofd geven. We belden veel; liefde, hoop, vertrouwen en confidenties ritselden over de lijn. Het ging je goed, je maakte carrière en verdiende goed geld. Kreeg andere vriendinnen met wie je reisde, champagne dronk en mannen verleidde. Je nam ze mee naar mijn huis waar ik op hen afgestemde maaltijden kookte en wij niet onze taal mochten praten omdat jouw vriendinnen het niet begrepen. Toen mijn moeder stierf kwam je niet en arriveerde weken later met weer zo’n vriendin. Je ging weg met door mijn moeder gebakken aardewerk om je ringen op te leggen. Daarna kreeg ik een bericht dat ik niet in je leven paste. Twee jaar gingen voorbij tot ik je zomaar op straat zag. Ik stond stil en riep je naam. Jij liep voorbij en zei voor mij geen tijd te hebben. Nu stuur je twee berichten en een kaart. Je werkt niet meer en je dagen zijn oneindig. Ik geef geen antwoord.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zomaar een leven met leed. En dan de eerste alinea die binnenkomt, stormt zeg maar, die mij in het leven plaatst van de HP, die mij meesleurt in het verdriet of de onmacht. De laatste zin is een nieuw begin. Voor de HP. Vond het fijn dit verhaal te lezen. Omdat het zo echt is.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi vind ik deze. De eerste alinea die technisch een onleesbare zin is maar daardoor juist de toon zet van deze 'vriendschap'. Samen met de laatste zin maakt dit het verhaal voor mij af.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, de eerste zin, het lijkt wel freewriting, het zijn (jeugd)herinneringen die de ander met voeten trad door de hp af te wijzen/niet naar haar moeders begrafenis te komen en wel haar werk mee te nemen. Ja, er zit onmacht in en verdriet. Hp is beter af zonder haar egocentrisme. @Marceline, vond hem heerlijk te schrijven, die eerste hele lange zin, me niet om enige techniek bekommerend. Voor mij is het met taal spelen. Fijn dat je het mooi vond te lezen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mili, heerlijk je weer te lezen, met die in één lange zin neergekwakte herinneringen, met die prachtige zin over wat er allemaal over de telefoonlijn ritselt en met jou koken van op hen afgestemde maaltijden. Wauw! En dan de boodschap, hoe pijn doet dat ook voor de lezer, en hoe begrijpelijk en terecht dat HP geen antwoord geeft. Genoten! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ton, hoe heerlijk jouw enthousiasme weer te voelen. :nod: Geef je een kusje op de pijnlijke plek.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind je stijl heel goed. Soms moeilijk te volgen, maar daar is niets mis mee. lekker opgebouwd met een laatste uitsmijter die het verloop beslist.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het begin doet me denken aan een symbiose, een onafscheidelijk zijn. Daar komen scheuren in, tot doorscheuring, onherstelbaar. De vergeving hangt erboven, wat hulpeloos totdat het wegvliegt. Mooi geschreven weer, met mysterie. Heerlijk geschreven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Odile, treffende tekstverklaring waar ik achtersta. :nod: Dank voor je opdracht, ik ging er, met name in de eerste alinea, anders van schrijven. @mjjbogert, dus toch, een groupie. :D @Riny, een door een van de twee uiteengereten vriendschap is inderdaad pijnlijk. Dank voor je enthousiaste reactie.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
weer zo'n pijnlijk echt stuk -ik las net Maddbrug. ik begin te twijfelen of ik de stamina heb om deze opdracht te blijven lezen waarmee gezegd zijnde dat je me raakt

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Een eerste zin om 'U en Excellentie' tegen te zeggen. :thumbsup: In het begin dacht ik dat het om twee halfzussen ging waardoor ik moeite had met 'andere vriendinnen' tot het kwartje viel. Mooi verhaal (nou ja 'mooi' :confused: ) waarin de een geeft en de ander neemt. Tot de koek op is. Geschreven in het Miliaans. (No comment ;) )

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@mjjbogert, in de kast gezocht maar niet gevonden. :confused: @schrijvenmaar, jij hebt alle stamina van de wereld en je raken doe ik graag. @i-Kat, las/hoorde eens, het leven is als een trein. Er stappen mensen in die kort of langer naast je komen zitten en dan weer uitstappen. Ik stel me dezelfde prangende vraag als jij. @Willemina, heerlijke reactie. Je dacht goed, zij waren vervlochten als halfzussen. Ik zal iets bekennen. Ze schreef toch terug en zei: Ik deed er lang over om te breken, nu is het zover. Hartelijk dank voor jullie reacties.