Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

# 174 Vertrouwen

Ze hoorde de voordeur dichtslaan. ‘Hallo schat, ik ben weer thuis,’ riep Michael luid. Rita liep naar de gang. Michael liet zijn reistas vallen en spreidde zijn armen. Ze vloog hem om de hals. Hij kuste haar innig. Even later duwde ze hem achteruit en zei: ‘Jouw kussen zijn adembenemend. Even lucht happen.’ Gearmd liepen ze naar de kamer en lieten zich naast elkaar op de bank vallen. ‘Hoe waren de lezingen?’ vroeg Rita. ‘Heel interessant. Ik heb veel geleerd. Heb je me gemist in die drie dagen?’ Glimlachend draaide ze zich naar hem toe. ‘Niet echt. Jeroen heeft me gezelschap gehouden.’ ‘Mijn beste vriend?’ vroeg hij stomverbaasd. ‘Ja. Jouw vriend is tenslotte ook mijn vriend. Je hebt hem verteld wanneer je weg was. Daarom voelde hij zich verplicht om ’s avonds bij me langs te komen.’ ‘Wat een smeerlap. Ik heb hem vertrouwd.’ ‘Ik vertrouwde hem ook. Jou trouwens ook.’ ‘Je bedoelt?’ ‘Een vriendin van mij heeft jou in Amsterdam gezien. Je had je arm om de schouders van een blondine geslagen.’ Michael keek haar verbijsterd aan. ‘Dat kan niet.’ ‘Ik geloofde het ook niet. Ik vertrouw jou net zoveel als Michael.’ Elkaar vergeven was niet nodig.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, in wezen geef je de conclusie in de laatste zin dat m.i. al sterk genoeg naar voren komt en met name in de voorlaatste zin. Apart verhaal, goed gespeeld maar dat ze hem niet eerst zijn mond met chloor laat spoelen. :D

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel. Goed verteld, het verhaal neemt mij mee. En een prima remedie, 1-1, gelijk spel. En het scheelt gespreksstof, dat zeker.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tja, heel sterk! Prachtige situatie, inderdaad 1-1. Of toch 1-0? Michael gaat er wel héél snel van uit dat Jeroen meer bij Rita heeft gedaan dan alleen koffie drinken. Zoal de waard is..? Ik heb ervan genoten en kon niet nalaten te grinniken. :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb die laatste zin toegevoegd, Mili, omdat niet iedereen zo slecht kan schrijven als ik.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed stukje, er wordt minder gezegd dan vertelt. Dat is goed. Ik heb twijfels bij het lopen naar de gang. Hier kun je veel zeggen, de manier waarop zij naar hem gaat zegt alles over de rest in het stuk en de verhouding tussen de twee. Lopen is vrij passief, bij het weerzien van geliefde komt vaak veel energie vrij. Goed, hij was maar drie dagen weg, en misschien gaat hij vaker weg en is dit niets bijzonders, maar dan denk ik dat ze op de bank bleef zitten om hem in de woonkamer te ontmoeten. Daarnaast vliegt ze hem wel weer in de hals, dit spreekt elkaar tegen. 'mijn beste vriend?' vind ik niet erg natuurlijk, een goede vriend benoem je niet zo, je weet om wie het gaat. Als het om een andere Jeroen ging had ze waarschijnlijk iets gezegd als 'buurman Jeroen oid' ik zou misschien iets doen met zijn mimiek als, "Jeroen?" De onrust in zijn ogen verraad dat hij zijn beste vriend minder goed vertrouwt dan dat hij doorgaans zegt. De conclusie is overbodig, de rest is sterk genoeg. De opbouw vind ik goed. Graag gelezen!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed commentaar, mjj Wat mij opvalt, opnieuw, Tja is hoe jij het conflict op scherp zet met humor. Ondanks dat deze scène meestal bij een ander een verdrietige en boze situatie veroorzaakt en gaat over sentiment, weet jij er een grap van te maken. Eigenlijk vind ik het meer een zoete wraak verhaal dan een vergeving verhaal, maar ik vergeef het je. :)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zij speelt een spel, MJJ. Dank je dat je mij vergeeft, Odile. Zo zijn die mensen niet, Mili. Zij leven het leven zoals het zich voordoet. Ik weet dat ik de laatste zin had kunnen weglaten, maar besloot toch van niet.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk gevonden. Elkaar even veel vertrouwd tot de voordeur en er dus niets meer te vergeven valt, want het was toch al duidelijk vind ik een leuke twist. Met plezier gelezen.