Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#173 - Reïncarneren

REÏNCARNEREN Dat ik op mijn zielereis kan kijken naar de aarde Dat ik - dat weet ik zeker - nog dingen zie van waarde Dat voorouderlijke gronden er zijn hervonden in ere hersteld, dat de liefde daar telt en ik daarvan smelt Dat ik op de golven van de tijd mag zweven naar verleden mag voelen hoe het is in toekomst of heden Niets is verloren, ik ben op tijd geboren, mijn ziel is nu vrij Kijk, mijn verwanten, deze gezanten, doen ‘t beter dan wij Ze zijn met zovelen, ze bouwen, ze delen Er zijn geen bevelen, ze voeden, ze spelen Ze geven respectvol de wereld weer door Kom, laat ons kiezen, geen tijd te verliezen Het is goed zo, zij gingen ons voor.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Mechtilde, een mooi toekomstbeeld schets jij, met rijm en binnenrijm. Het idee dat je kan zweven naar verleden, heden of toekomst spreekt mij wel aan. Dank je wel voor het gedicht. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat ben je toch heerlijk positief, krijg er goede zin van. Fijn hoopvol gedicht en wat heb je een bijzondere invalshoek gekozen :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap gedaan met al die stukjes rijm in een zin en soms op het einde. Las lekker weg en gaf mooie beelden. Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mechtilde, het voelt voor mij als utopische golven maar ik heb daarom je mooi rijmende gedicht niet minder gewaardeerd.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dankjewel voor die fijne reacties. Ik was er een beetje onzeker over, maar wilde het gewoon eens omdraaien. Ouderen zeggen zo vaak dat het vroeger beter was.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtilde Mooi hoe je in het gedicht de wereld vanaf een afstand beschouwd en dat men blijkbaar toch van het verleden heeft geleerd. In die toekomstige wereld wil ik wel herboren worden.