Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#173 Kerst 2117

Kerst 2117 we kijken terug op eeuwen mensen rond bomen of kalkoenen sprekend van de kribbe en wereldvrede bovendien versiering, eten en verhalen altijd nog in overvloed dat laatste nog altijd nooit gezien

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Schrijvenmaar, De verhalen zijn er nog, gelukkig, in 2117! De overvloed niet meer... Het 'bovendien' na de wereldvrede is veelzeggend door de plek waar het staat. Dank je wel voor dit gedicht, het is kort maar krachtig. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wereldvrede, ach, daar zou toch niets aan zijn ;) 2 x altijd vind ik niet zo mooi maar dat zal aan mij liggen, ik ben slecht met gedichten helaas.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. Leuk dat ik daar volgens mij beide lees-mogelijkheden gelezen in zie. @iKat: ik ben ook niet van de poëzie. Herhaling is volgens mij een kwestie van smaak, ik ben er stiekem dol op, stop het ook graag in verhalen. Het kan fout zijn, maar wat ik sinds we hier ook poëzie opdrachten hebben geleerd heb is: stop met denken in regeltjes en doe wat voor jou goed voelt. Dus dat doe ik dan maar. Of misschien deed ik dat sowieso al.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, ... een gedicht waar je gelijk in hebt. 'dat laatste nog altijd nooit gezien'. Heel mooi gevonden. Met plezier gelezen.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mensen rond bomen of kalkoenen geeft een duidelijk, in mijn hoofd natuurlijk hilarisch, beeld. :) Persoonlijk vind ik je 'altijd' herhaling passend. In tegenstelling tot de bevinding, of hoe ik die begrijp, van poëzie coach #1, lees ik dat behalve de verhalen, juist ook de versiering en het eten plaatselijk nog altijd in overvloed zijn. En dat al die overvloed door er op los fantaserende boom-en-kalkoen-mensen nooit gezien werd en 100 jaar verder, nog altijd niet. Het onuitroeibare plaatje van overdreven welvaart versus de immer heersende honger. Maar dat is dan weer mijn interpretatie van jouw gedicht. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, je aandachtig meer keren gelezen en mij geef je geen beelden mee ware het niet zo'n plofkalkoen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi @schrijvenmaar. Wereldvrede. Zouden we dat ooit als mensen voor elkaar krijgen? Wel mooi dat er in jouw toekomstbeeld nog verhalen zijn. Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik vraag me af in hoeverre mensen hat ander lezen met een witregeltje minder: we kijken terug op eeuwen mensen rond bomen of kalkoenen sprekend van de kribbe en wereldvrede bovendien versiering, eten en verhalen altijd nog in overvloed dat laatste nog altijd nooit gezien ? of misschien dan zelfs: we kijken terug op eeuwen mensen rond bomen of kalkoenen sprekend van de kribbe en wereldvrede bovendien versiering, eten en verhalen altijd nog in overvloed dat laatste daarentegen nog altijd nooit gezien

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, je aandachtig meer keren gelezen en mij geef je geen beelden mee ware het niet zo'n plofkalkoen.
dat lijkt mij ook een tamelijk sterk beeld jammer dat je geen kerstbomen en blije mensen zag, maar de verteller was wellicht ook wat cynisch over het geheel bedankt voor je reactie

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wereldvrede. Zouden we dat ooit als mensen voor elkaar krijgen? .
ik verwacht het in elk geval de komende honderd jaar niet ;) bedankt voor je reactie

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat laatste nog nooit gezien, ik ging meteen zoeken in de tekst wat dan wel niet was. :) Leuk gedaan.
ben benieuwd wat je vond ...