Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#173 op zijn plek

De bleke winterzon schijnt heet als nooit tevoren Verwelkte bloemen zuigen vastgeklonken aan onvermoeibare bomen Knetterende nectar voor intelligentie waarvoor alles doorgaat Zonder meester is het wachten totdat het eeuwige licht dooft --------------------------------------------- Een impuls als nooit tevoren laat het hart weer kloppen van geluk De ogen weer geopend met een stralende lach op het gezicht Het leven lacht je toe je kan weer plezier hebben in kleine dingen Een gekweekt orgaan is het beste geschenk onder de boom

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Darkvalley, 'Een gekweekt orgaan is het beste geschenk onder de boom'... origineel, krachtig en verrassend. Mooi. Ook dat er intelligentie is (de bomen, natuur?) waarvoor alles doorgaat. Het eerste gedicht is wat treurig, het tweede hoopvol. Goede combinatie. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zijn het twee gedichten? Ik vind de samenhang moeilijk te vinden. Het eerste lijkt een veel verdere toekomst dan het tweede. Ik vind de tegenstellingen bleek/heet en verwelkte/onvermoeibare leuk; jammer dat je dat spoor verlaat. In deel twee vind ik vooral de impuls mooi, daar zie ik nog een link met de knetterende nectar. Daarna is het veel lachen en plezier: hierin mis ik dan iets van de passie van een wederopstanding. Bedankt voor het delen. Het biedt veel stof tot nadenken.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Greetje, Dank je wel voor je leuke reactie. Het zijn twee losse gedichten, ik was na de eerste ingeving, op zoek naar iets vrolijkers. :)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Tilma, Welkom bij het forum. Altijd leuk te horen dat ik iemand wat heb kunnen laten voelen. Dank je wel voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Darkvalley, ik zie je gedichten volkomen los van elkaar en geef - gezien mijn dramatische aard - ruim de voorkeur aan de eerste. Je verrast meteen met 'bleek heet schijnen' en 'verwelkte bloemen die nog zuigen'. Van 'gekweekte organen' word ik een beetje misselijk. :D

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het eerste gedicht oogt somber, de tweede hoopvol. Soms zou je iemand wel een nieuw gekweekt orgaan voor kerst willen geven, of desnoods een nieuw lichaam, voor als de oude niet meer wil. Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
He Siv, Dank je wel voor je reactie. Je hebt wat mij betreft de kern van dat stukje. Iemand die weer bijkomt uit de dood en wacht op een nieuw orgaan wat toevallig dan onder de kerstboom ligt.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Darkvalley, Persoonlijk vind ik dit vreemde gedichten, maar het zal wel aan mij liggen! :o Er zijn mooie zinnen en gedachten in verwerkt, dat wel. Een gekweekt orgaan onder de kerstboom. Hoe kom je erop! Maar het kan best realiteit in de verre toekomst. :p

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marijcke, Dank je wel voor je reactie. Vreemd geen probleem. Voor het eerste gedicht had ik een gerobotiseerde wereld voor ogen waar de mens al lang is uitgestorven. Niet door de robots, maar door onze eigen schuld. Zonnepanelen als bloemen die knetterende nectar geven aan de robots die doorgaan totdat de zon ermee op houd. :) Het tweede gedicht was iemand die bijna dood was gegaan en na reanimatie weer bij was gekomen en nu wachtte op een nieuw hart, wat het mooiste geschenk is met kerst :)

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Kunst is wat de kijker er zelf uithaalt. Deze twee gedichten hebben voor mij met elkaar te maken. Negatief en positief. Yin, yang, donker, licht etc. Maar in de reacties zie ik dat je ze los van elkaar bedoelt hebt. Samen of los, ik vind ze mooi. Met plezier gelezen.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Mechtilde, Dank je wel voor je reactie. Je hebt gelijk dat het jing jang gedichten waren. Ik was te donker na het eerste en had een vrolijke noot nodig. Los of vast, het maakt niet uit. Altijd leuk te lezen dat ik iemand heb kunnen bekoren. :)