Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#172 - Mijn cocon

Lief ruimtewezen, Hebben jullie ook boeken daar? Het zal wel een domme vraag zijn want waarom zou je een boek lezen als je alle kennis al hebt. Mijn moeder zei vandaag dat ik in beweging moet komen. Bij een sportclub gaan of met vrienden afspreken. Sport, hoe zinloos kun je het maken en vrienden heb ik niet. De vijfhonderd ‘vrienden’ op mijn Facebookpagina hebben geen interesse in een echt mens. Ik heb een week lang gedaan alsof ik op een tropisch eiland zat en niemand die heeft gemerkt dat ik gewoon op mijn kamer zat in mijn bikini met een poster van de Malediven en een opblaasbare flamingo. Mijn dagen breng ik lezend of schrijvend door in mijn cocon. Ik lig nu op bed, een twijfelaar zoals ik zelf ben. Ik houd van de kleur blauw of groen maar mijn vader heeft mijn kamer ooit geel geschilderd met daarop de letters van het alfabet. In of bij iedere letter staat een stripfiguur. Aandoenlijk maar ik ben nu bijna zestien! Wil je iets weten over mijn ouders? Stuur maar een schip om ze op te halen, dan kunnen jullie ze ontleden en onderzoeken. Ik hoef ze niet meer terug. Ik zie heldergroene grasvelden voor me, daar waar jij bent, zo zacht als mijn fleecepyjama en waterstromen meanderend met alle tinten blauw die er bestaan. En het ruikt vast overal naar citrusvruchten en rozemarijn. Dat moet ik uit mijn 'Rituals' potje halen en dat is met chemische substanties tot stand gekomen. De zoveelste leugen. Het begint al als kind als je er achter komt dat Sinterklaas niet bestaat. De leugens die je allemaal hebt geloofd omdat je een blind vertrouwen hebt in je opvoeders. Een voorbode voor wat komen gaat. Vanavond zal ik het signaal weer uitsturen in de hoop dat je me vindt. Liefs, Annemijn

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het er zo uit ziet mogen ze mij ook komen halen. Leuke invulling, de puber die haar ouders zat is en droomt van een andere wereld, waar het gras natuurlijk groener is. Vraag me alleen af of ze een woord als meanderend zou gebruiken maar dat is een ieniminie dingentje. Heel graag gelezen!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, leuk dat je deze week toch meedoet. Mooi om het te doen in een briefvorm. En ik zie de introverte en ongelukkige puber wel voor mij. De brief is mooi geschreven. Toch heb ik daar wel een vraag bij: schrijft een puber wel zo? Of is de brief net te mooi?

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marieke en Marceline, leuke reacties!! Deze puber leest en schrijft veel dus ik denk dat ze juist wel en om die reden die woorden kan gebruiken.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi I-Kat, ik had je al gemist en daar ben je dan met een heerlijk en zeer origineel verhaal. Hoe herkenbaar ook, zou zo mijn smeekbede als puber kunnen zijn geweest en ook vandaag vraag ik het universum nog wel eens om wat aardige gekke wezens naar ons te sturen om hier een in te grijpen. Genoten :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe origineel! Geweldig thema, je ouders een enkeltje ruimte gunnen. Leuk verhaal, graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi i-Kat, wat een bijzondere insteek, prachtig gewoon! Mooi hoe je de eenzaamheid met 500 FB-vrienden schetst. Ik heb er enorm van genoten! :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag i-kat, Wat heb je een mooie en humorvolle brief aan je ruimtewezen geschreven! Ontroerend in zijn eenvoud. Leuk detail, dat ruimteschip dat je ouders mag komen ophalen. En ook de beeldspraak met de twijfelaar is enig. Hoe goed omschrijf je de gevoelens van een pubermeisje. Dit verhaal verdient een dike duim. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik haalde uit de bewoording inderdaad een tiener. Goede invulling: heel bijzonder. Het niet thuis willen zijn/ het verlangen naar een ander thuis. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo i-Kat, ... wat een leuke brief met een verdrietig-ontevreden achtergrond. Dat ruimtewezen dat overal en toch nergens is. Arme gekwelde tiener.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo i-Kat, prachtig origineel verhaal met veel symboliek erin. Zo kunnen we altijd iets wensen waar we later weer milder of juist niet over denken of zelfs spijt van krijgen, maar er niet over praten zorgt ervoor dat we niet verder komen met onze vooruitgang. Sommige dingen kun je het beste privé opschrijven of in een fictie-verhaal. Mooi en ook licht grappig.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een brief aan het onbekende, wat een leuke invalshoek, i-Kat ! Met vrienden die niet echt vrienden zijn, 'sport hoe zinloos' moest ik om glimlachen, een puber die kind wordt gehouden en het vertrouwen dat verdwenen is. Je stelt een heerlijke (be)leefwereld van het wezen voor, maar als een schip je ouders moet komen halen, zijn het je ouders die het plezier hebben. Blijf jij achter op deze suffe aarde :crybaby: 'Ik zie heldergroene grasvelden voor me, daar waar jij bent, zo zacht als mijn fleecepyjama en waterstromen meanderend met alle tinten blauw die er bestaan. >> hier zou ik verbinden wat samenhoort en evt anders van start gaan. Daar waar jij bent, zie ik heldergroene grasvelden voor me, zo zacht als mijn fleecepyama; waterstromen meanderen met alle tinten blauw die er bestaan. Elders is alles beter dan thuis ... dat gevoel van onbegrepenheid heb je goed uitgewerkt. Heel graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach een worstelende puber die in bijna alles onbegrepen en daardoor teleurgesteld is. Toch is het te hopen dat de ruimtewezens haar ouders niet komen halen, want als de puberteit voorbij is dan zal ze de goede bedoelingen van haar ouders met al hun leugentjes om bestwil begrijpen, :nod Leuke invulling van de opdracht, met plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wilfred, dank je, ik vind het heerlijk dat je de humor zag. Nancy, ik had eigenlijk jouw naam onder aan de brief staan :D Madd, dank je! Fijn dat je weer kwam lezen Ton, je enthousiasme verwarmt me :) Marijcke, wat een fijne reactie, ik hoopte al dat de twijfelaar goed zou vallen :) Marietje, fijn dat je het taalgebruik passend vond :) Riny, ontevreden het ene moment en heel blij het volgende en later extreem dankbaar, fijn dat je langs kwam Odile, dank voor de opdracht en de fijne reactie! Marlie, dat is een hele goede verbetering van die zin, dank je! Ik had bedacht dat ze haar ouders zouden ontleden en dat de puber dan blij zou zijn met de vrijheid maar ze meent het niet hoor, morgen knuffelt ze haar ouders dood :D Thea, zeker, ze zal later extreem dankbaar zijn voor wat haar ouders voor haar deden maar nu ziet ze dat nog niet. Fijn dat je langs kwam.