Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#172- Max.2 personen

#172- Max.2 personen Vroeger was er een schuifdeur die eerst moest sluiten voor de tweede deur zich openschoof. Na de nieuwbouw was er gekozen voor een draaideur, een tourniquet, een systeem wat slecht functioneerde vanaf de eerste dag. 'Rustig blijven, per persoon de draaideur in,' riep de vrijwilliger. Mensen kwamen hierdoor te laat op hun afspraken. Na de draaideur moest je ook nog aanmelden op een aanmeldzuil, met paspoort of rijbewijs. Dan pas ontving je je ticket voor de afspraak, eerder niet. Ik begreep dat dit aanmeldsysteem alle illegalen zou uitsluiten van medische hulp, ook zelfs als ze die stagnerende draaideur waren gepasseerd. Bij een volgend bezoek aan het ziekenhuis sierde een knalrode sticker de draaideur. Max. 2 personen luidde de tekst. Twee mensen draaiden samen de deur door toen een derde man instapte waardoor de deur direkt stopte. 'Resetten, een moment,' zei de vrijwilliger die toesnelde, het was een waardeloos systeem meldde ze puffend. 'Niemand ziet die sticker,' zei ze,' en hij is nog rood ook!' Ze was er druk mee de hele dag, vertelde ze tegen de man. In het nieuwe gebouw viel veel licht door de grote ramen, een piano stond uitnodigend in de hal en een glijbaan vanaf de eerste verdieping, naast de trap en lift, werd vrolijk door kinderen gebruikt. De man die door de gestagneerde draaideur was binnen gekomen had zich aangemeld bij de aanmeldzuil en keek op zijn ticket. Twee kinderen deden een muzikale poging op de piano waardoor hij glimlachte. Hij stopte even bij de glijbaan en keek omhoog. Er stond geen rode sticker op en hij liep de trap op en gleed naar beneden.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk, Maddy. Haha, wat een gedoe met die deuren; het personeel was er maar druk mee. De man ging goed met zijn frustratie om. Daar kunnen we nog wat van leren.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een enig verhaal Maddy :thumbsup: en het slot helpt alle frustraties overboord. Ik sluit mij volledig bij Riny aan. Graag gelezen

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe geweldig en herkenbaar, jouw verhaal over zo'n verschrikkelijke toegang. Niet allee zie ik het voor mij, in gedachten heb ik vele 'oh, ja's' van al die keren dat ik verstrikt kwam in een vergelijkbaar deurensysteem. En het einde briljant

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Maddy, de ergernis beeldend beschreven, hoe herkenbaar! Het einde is fantastisch! :thumbsup: Ik heb je graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Een verrassend einde :thumbsup: De wit regels, voor mij een sprong in de tijd, kan ik niet helemaal plaatsen. De ik persoon beschrijft wat hij ziet in twee ziekenhuis bezoeken, volgens mij. :? Ik vind het op een vlakke toon beschreven, weinig emoties voelbaar en daarom komt het triest op mij over. De HP is ergens waar hij/zij niet wilt zijn. :(

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy en Riny, dank jullie wel voor de reactie. Thea J, fijn dat je genoot! Marceline, fijn dat je het herkent, in niet alle gevallen is de techniek handig in vooruitgang. Marijke, ik houd enorm van leuke mannen! Dank je Ton! May,de sprong in de tijd is het verschil tussen het oude en nieuwe ziekenhuis. De HP ging naar het oude, toen naar het nieuwe en nogmaals daar naar toe.De vlakke toon is bewust, en wellicht triest. De HP komt veel in het ziekenhuis. Ik haal wel wat witregels weg, het is wat overdadig. Dankjewel!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De overgang van de nieuwbouw naar het nieuwe gebouw vond ik niet helemaal duidelijk maar het onderwerp draaideur is geweldig, de frustratie voelbaar en herkenbaar en het einde van het verhaal is grappig, graag gelezen!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marieke, dankjewel! i-kat, het is een overgang, na de witregel van een oud naar een nieuw gebouw. Het nieuwe bezoekt de hp tweemaal in t verhaal. Dank je voor je reactie!