Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#172 met knikkende knieën

Het voelt alsof de tas op mijn rug zich ineens gevuld heeft met bakstenen. Alsof er lood in mijn schoenen zit, en het huilen staat me inmiddels nader dan het lachen. Met knikkende knieën en een beetje verdwaasd kijk ik om me heen. Wat een drukte en wat een vreselijke herrie, ik voel me niet fijn. Een hoop vreemde mensen staan om me heen, en het voelt alsof iedereen me aankijkt. Ik ben misselijk en heb het gevoel dat ik bijna moet overgeven. Ik staar omhoog en zucht diep. Wat enorm veel ramen, echt ontelbaar veel. Hoge grote ramen. Sommige beklad met gekleurde vormen en tekens, anderen zijn vies. Ik doe een paar passen naar achteren om ze beter te kunnen bekijken. Een hard doordringend geluid haalt me uit mijn concentratie. Ik draai me om richting de deur. Het was me nog niet opgevallen dat de deur zo groot is. Een grote rode dubbele deur, met daarachter iets wat lijkt op een kale lange gang. De drempel voelt ineens als een berg. Een immens grote berg, en ik moet die berg nu gaan beklimmen, ik heb geen keus. Ik verzamel al mijn moed, en loop met veel tegenzin de grote rode deur door. Ik blijf even stil staan, mijn hart klopt in mijn keel, ik weet niet zo goed waar ik moet kijken. De gang is lang, er lijkt geen einde aan te komen. Stapje voor stapje loop ik behoedzaam en tergend langzaam vooruit. De banden van mijn rugtas grijp ik nog steviger vast wanneer ik dichterbij kom. Als ik niet meer verder durf te lopen voel ik hoe een warme zachte hand die van mij pakt. “Jij moet Kaya zijn.” zegt een vriendelijke stem. “Ja, dat klopt.” antwoord ik verlegen. “Welkom op je nieuwe school, ik ben Juf Ine.”

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja zo erg kan het zijn je eerste dag op je nieuwe school. Heel leuk beschreven. Ik had nog geen rugzak, maar kan mij mijn eerste dag op mijn nieuwe school ook nog heel goed herinneren en dat voelde net zo eng als jouw verhaal. Graag gelezen. :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Verrassend. :nod: Erg leuk, SanneCupido. Ik dacht eerst even aan een opname in een instelling vanwege psychische problemen. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy Thanks! Ik vond het in eerste instantie best een lastige opdracht. Willemina, Was inderdaad ook nog een optie geweest! Dank voor je reactie. Groetjes

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een verlossing, die juf Ine. Je hebt dat gevoel van zo'n eerste onbekende schooldag goed beschreven. Goed gedaan, Sanne Cupido.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
sanneCupido, leuk verhaal met een kop en staart. Even zeuren over de uitvoering. De ik is een (klein) kind. Probeer het ook vanuit het gevoel van dat kind te schrijven. Je begint met:
Het voelt alsof de tas op mijn rug zich ineens gevuld heeft met bakstenen. Alsof er lood in mijn schoenen zit, en het huilen staat me inmiddels nader dan het lachen. Met knikkende knieën en een beetje verdwaasd kijk ik om me heen.
Dat is niet de toon/woordkeus van een kind. Je gebruikt viermaal een beeldspraak/gezegde. Probeer het met gewone woorden, zoiets: Mijn rugtas wordt steeds zwaarder. Ik voel dat ik ga huilen enz. Pas ook op met 'alsof'. Voor een kind is het zo. Dialoog:
“Jij moet Kaya zijn.” zegt een vriendelijke stem. “Ja, dat klopt.” antwoord ik verlegen.
zo: “Jij moet Kaya zijn,” zegt een vriendelijke stem. “Ja, dat klopt,” antwoord ik verlegen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel bedacht om een gebouw te beschrijven vanuit een kind. Ik dacht even dat het om een groter iemand ging en een kraakpand. Wellicht komt dat door je woordkeus, goed tips dus van janp!

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@riny dank je! En inderdaad een verlossing. @janpmeijers. Dank je wel voor je duidelijke aanvulling. Ik ben pas net begonnen met schrijven en merk dat woorden in mijn hoofd lastiger zijn op papier. Ik ga hier zeker op letten de volgende keer. Ik kan hier zeker iets mee. @marceline Nu ik het zelf nog een aantal keer heb gelezen, zou ik inderdaad hetzelfde denken.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Sanne, mooi perspectief dat mij pas aan het einde duidelijk werd. Je hebt mij aangenaam verrast met dit verhaal, dat goed in elkaar zit.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed plot op het einde. Herhaling van woorden storen mij snel tijdens het lezen maar hier vind ik het wel passen. :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuke invulling en vlot geschreven.
Een hard doordringend geluid haalt me uit mijn concentratie. Ik draai me om richting de deur. Het was me nog niet opgevallen dat de deur zo groot is.
Ik vind het vet hoe je hier inzoomt op de deur, deze werd in mijn beleving echt groter en belangrijker. Het geheel geeft ook een goede kijk in het hoofd van de hp. Graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel, goed gevonden en fijn geschreven. Ik vind het wel een blok tekst en zou graag hier en daar een adempauze willen als lezer maar dat kan aan mij liggen. Ik vond het heel aandoenlijk en verrassend. Graag gelezen dus!

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mjjbogert dank je voor je lieve reactie! En fijn dat “de deur” zo goed bij je overkwam. @i-Kat ik snap wat je bedoeld met de lap tekst. Ik zal hier in het vervolg op letten want nu ik er zelf nog eens goed naar kijk vind ik dat zelf ook. Bedankt voor je reactie!